ניהול מוניטין אפקטיבי

ניהול מוניטין מתחיל כאן ! מדברים רבות על ניהול מוניטין ועל שיווק במדיה החברתית. אבל מאיפה כדאי להתחיל? במאמר זה תמצאו טיפים שימושיים.
גם אתם בעלי עסק קטן ותקציב שיווק מצומצם תוכלו לקדם עצמכם ברשת, להביא טראפיק לאתר, ולהגיע לחשיפה יפה. אם אתם מצוידים בידע מקצועי נרחב, מוטיבציה להתמיד בפעילותכם במדיה חברתית וקצת קריאטיביות, השמים הם הגבול עבורכם. כיצד עושים זאת?

ניהול מוניטין מתחיל כאן

רבות דובר על שיווק במדיה חברתית, ניהול מוניטין ברשת והררי מידע נכתבו בנושא. אז כיצד בעצם מתחילים?!
נניח שאתם מנהלים סטודיו קטן לעיצוב גרפי. כיצד תוכלו לבלוט ברשת?

חקרו ובדקו לפני עלייה לאוויר

על מנת להבין מה מחפש הקהל שלכם ברשת, וכיצד פועלים המתחרים שלכם בצעו מחקר לפני גיבוש אסטרטגיית תוכן ברשתות החברתיות. נכון יהיה לעלות לאוויר רק אחרי הכנה מדוקדקת.
1. הקשיבו לשיחות – מה מעסיק את הגולשים בעמוד הפייסבוק של המתחרים שלכם? על מה הם מדברים? מה חסר להם?
2. עשו גוגל או השתמשו בגוגל אלרטס – חיפושים ותוצאות על שיחות עם מילות מפתח הקשורות לעולם שלכם יעניקו לכם מידע ותובנות שיעשירו את התמונה השיווקית.


תכננו ניהול מוניטין שלכם ברשת

כעת, אחרי שיש מידע אסטרטגי ברשותכם, חשבו כיצד אתם רוצים להופיע ברשת. מה היתרון היחסי שלכם, מה הערך המוסף שלכם ומה הבשורה שלכם לגולשים.
אחרי שגיבשתם וסגרתם את כל ה”פינות” שבו והכינו את התשתיות הבסיסיות לניהול מוניטין ברשת עבורכם: אתר, בלוג ועמוד פייסבוק.
האתרים האלה הם תעודת הזהות שלכם באון-ליין, אז כדאי שתעלו מוכנים לפני שאתם משקיעים מאמצי שיווק כלשהם.

מה יש להעלות כתכנים?

1. האתר והבלוג יספרו עליכם, ידגימו תיק עבודות,לקוחות ופרטי התקשרות מרובים ככל הניתן. חשוב שתקשרו את כל הפעילות גם למדיה החברתית באמצעות כפתורי שיתוף. אתר בפייסבוק – אם יש זמן לנהל שם קהילה – מומלץ.
2. מספר פוסטים קצרים מקצועיים (עד 500 מילה) אודות תחומים הקשורים לעיצוב אתרים ודפי נחיתה בפייסבוק לטובת קידום עסקים. בפוסטים תספרו, כל פעם מזוית אחרת, כמה חשוב האלמנט הגרפי בפעילות עסקים על מנת לקדם עצמם. את הפוסטים העלו מדי שבוע בבלוג והציפו בפייסבוק הפרטי או בפייסבוק העסק שלכם.
3. שאלות-תשובות שכיחות (FAQ ). עם העלייה לאוויר תתקלו בשאלות רבות שחוזרות על עצמן. תוכלו להכין בנק תשובות בסיסי מראש, אותו תעבו עם הפעילות ותעשו במידע שימוש מהיר ויעיל על מנת לספק לגולשים את התשובות שהם מחפשים. המהירות כאן היא חלק ממפתחות ההצלחה שלכם בניהול המוניטין שלכם ברשת.

מפו זירות פעילות

פייסבוק היא כיום ברירת המחדל לפעילות במדיה החברתית. יחד עם זאת, ייתכן שדווקא פעילות בפורומים נקודתיים תביא לכם את הלידים המיוחלים. אם פעלתם היטב בשלב הראשון, מחקר רשתות, תדעו היכן כדאי להשקיע את עיקר המשאבים שלכם בפעילות השיווקית ברשתות החברתיות.
לדוגמא, ייתכן שדווקא פורום “עסקים קטנים” בתפוז מציף שאלות רבות שתוכלו להשיב עליהם בצד השיווקי הויז’ואלי והמתחרים שלכם אינם פועלים שם. אם תתמידו ביצירת קשר עם הגולשים בפורום תזכו לחשיפה יפה מול קהל יעד רלוונטי, תוך קידום טבעי במנועי החיפוש.

השתלבו בשיחות, ייזמו נושאים

בין אם אתם פעילים בפייסבוק, בטוויטר או בפורומים, מה שחשוב הוא “להשתתף במסיבה”. לא צריך לפעול בעשר פלטפורמות מדיה חברתית, ואין צורך להשקיע שעות מרובות בנושא. הסוד הוא במציאת הזירות ה”חמות”, בעלות הפוטנציאל הרב ביותר עבורכם וריכוז הפעילות שם.

כיצד?

1. קראו שאלות ותשובות בקהילה.
2. השיבו רק על שאלות שיקדמו אתכם מבחינת מקצועית וידגימו את הידע המקצועי שלכם.
3. עזרו ונדבו מידע ללא מחשבה “מה ייצא לי מזה?”.
4. התמידו במתן תשובות וטיפים בתחומים שלכם וכתשובה לשאלות שעולות מהשטח.
5. פרגנו לקולגות.
אחרי כחודש, ואף פחות, אנשים כבר יתחילו לזכור אתכם. אם תתמידו בפעילות עשוי אף להיווצר מצב שהגולשים והקולגות בעצמם יפנו מתעניינים אליכם, גם אם אתם לא תהיו און-ליין. כשזה יקרה, תדעו שהיטבתם לפעול ושניהול המוניטין שלכם ברשת עלה על דרך המלך.
וכמה כל זה עלה? כלום. רק קצת מהזמן שלכם…
נכתב ע”י נטע דורון