ניהול מוניטין במדיות החברתיות

גם מי שאינו מכיר את הפתגם “טוב שם טוב משמן טוב” יודע כי אין כמו תדמית ושם טוב שיש לאדם ולעסק ב”פתיחת דלתות” עסקיות וחברתיות ולהיפך – אוי לו לאדם או לארגון שדבקה בו סטיגמה או דעת קהל שלילית, לא פשוט להסירה.
גם מי שאינו מכיר את הפתגם “טוב שם טוב משמן טוב” יודע כי אין כמו תדמית ושם טוב שיש לאדם ולעסק ב”פתיחת דלתות” עסקיות וחברתיות ולהיפך – אוי לו לאדם או לארגון שדבקה בו סטיגמה או דעת קהל שלילית, לא פשוט להסירה.

אומרים גם ש”צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים” ובכן לעיתים גלגלי הצדק נעים לאט מדיי ולאנשים קשה לשנות עמדות ולכן ה”אחרים” הללו יכולים להיות אנשי ניהול מוניטין שמכירים טכניקות מקצועיות ליצירת דעת קהל חיובית וכוח השפעתם ברשת גדולה.
ומה כלי העבודה של מקצועני ניהול מוניטין? – טכניקות של קידום אתרים בגוגל, מומחיות ברשתות חברתיות והובלת דעת קהל וכן…גם גישה חיובית.
רשתות חברתיות כמו פייסבוק, טוויטר, לינקדאין, יוטיוב ואחרים הפכו למקורות כוח שבהן ניתן להפיץ מסרים באופן שיחזקו רייטינג, יביאו לקוחות ויצרו קשרים.

ניהול מוניטין באמצעות רשתות חברתיות כבר הפך מזמן מטרנד מסקרן ליחסי ציבור אינטרנטיים שמוטמעים בתקציביהם של חברות ופרטיים.
התחושה של “מה לא היינו עושים כדי שיחשבו עלינו כך וכך” כבר לא צריכה להישאר בגדר חלום, כיום יש חברות כמו ניהול מוניטין שעיסוקן שיפור תדמיתו של אדם או עסק וטשטוש ביקורות או מסרים שליליים שאינו רוצה שיחשפו.

 

ממחקר שפורסם בינואר 2011 באשר לשימוש ב INBOUND MARKETING עולה ששיטות שיווק הפועלות ברשתות חברתיות הולכות ותופסות נתח משמעותי בתקציב השיווק של חברות ומגמה זו רק מתחזקת בהשוואה לשנת 2009 ו – 2010. אותו כוח המשפיע על דעת הקהל הוא המנחה את המקצוענים העוסקים בניהול מוניטין.

הערוצים שבהם משתמשים בניהול מוניטין הם רשתות חברתיות, בלוגים וטכניקות של קידום אתרים בגוגל כלומר יצירת קישורים והפצת מסרים רצויים לשיפור התדמית .אפשר לקרוא לניהול מוניטין סוג של יחסי ציבור, אפשר לקרוא לזה טכניקה ספציפית של קידום אתרים בגוגל, כך או כך התוצאה אחת – שמו של אדם או ארגון מקבל מימד חיובי ויוצר שליטה במידע המופץ ברשת.

להלן כמה טכניקות שמשמשות ניהול מוניטין באינטרנט:

יצירת תוכן לאינטרנט
השגת תדמית חיובית מתחילה בראש ובראשונה מיצירת תוכן איכותי – באתר האינטרנט של העסק או האישיות שמבקשת ניהול מוניטין, בבלוג שלו, בדף הפייסבוק או לינקדאין הקיים, או שיוצרים, ובכלל בהתנהלות ברשתות חברתיות.
ההיגיון הוא ברור, כאשר תוכן מעניין וחכם יביא את הגולשים להתעניין ,להתרשם ולפתח אמון הם יכנסו פעם אחר פעם לאתר ויזכרו אותו בתודעתם באופן חיובי. ניהול מוניטין מקצועי יגרום לגולש לחוש כי הוא מכיר את הלקוח זמן רב וייתן בו אמון וגם אהדה. זאת למעשה המטרה של ניהול מוניטין

בלוגים – תוכן יעיל במיוחד
בלוגים הינם מקור תוכן יעיל במיוחד להשגת דעת קהל חיובית שכן בבלוג אפשר לשוחח באופן אישי יותר, לעורר אמפטיה, לכתוב מהלב ולכתיבה שכזאת אנשים מתחברים ומפתחים אמפטיה. בלוגים בהגדרתם מעניינים גולשים ולכן הינם במה טובה לשם ניהול מוניטין. באמצעות כתיבה בבלוג ניתן לייצר אינטראקציה, לעורר חומר למחשבה, ליזום תגובות חיוביות ואוהדות ולנהל את מדור התגובות.

ולסיכום – ניהול מוניטין קם מהצורך של מובילי ציבור ליצור דעת קהל חיובית, לעודד רייטינג ולהניע את הגולשים לחשוב באופן מסוים.כשם שטבעי לקחת איש יחסי ציבור, כך גם באינטרנט, טבעי להיעזר בניהול מוניטין.

ורדה שלום, סאו טאץ קידום אתרים