טיפים לניהול מוניטין לחברה

ניהול מוניטין באינטרנט משחק כיום תפקיד חשוב ההולך וגדול בהצלחותיהן של חברות ומותגים רבים. באמצעות פיתוח אסטרטגיה לניהול מוניטין באינטרנט עבור החברה שלכם ושימוש במדיה החברתית, אתם יכולים לבנות לעצמכם מוניטין חיובי בעיני לקוחותיכם, ולהשיג יתרונות עסקיים ושיווקיים של ממש.

באופן כללי, ניתן למצוא מידע רב בבלוגים שונים ברשת בתחום ניהול מוניטין באינטרנט עבור חברות, אך על כל חברה ליצור לעצמה אסטרטגיה ייחודית ומותאמת אישית של ניהול מוניטין ברשת – אסטרטגיה אשר תותאם ספציפית לאופי החברה ולצרכיה השיווקיים. למשל, עבור עסקים המשרתים לקוחות באופן שוטף (דוגמת חנויות, מסעדות וכד’..), כדאי יהיה לפעול בערוצים מסוימים במסגרת ניהול המוניטין באינטרנט, דוגמת אתרי ביקורות וכד’, בעוד השימוש של עובדיכם בפייסבוק פחות מעניין עבורכם. לעומת זאת, עבור עסקים המעניקים שירותים שונים של מענה טלפוני, השימוש של העובדים בפייסבוק והרשתות החברתיות השונות עשוי להיות חשוב יותר עבורכם, שכן, פעילות זו עלולה להביא לפרסום חיובי או שלילי עבור מוניטין החברה ברשת.

בעוד שכל עסק צריך לבנות לעצמו תכנית המותאמת לו אישית של ניהול מוניטין באינטרנט, ישנם שלושה עקרונות מרכזיים בהם מומלץ לכל עסק או חברה להתרכז:

1. האופן בו מוצגת החברה באינטרנט
2. האופן בו מנהל העסק את קשריו ברשת עם מגוון לקוחותיו
3. אופן התנהגות העובדים ברשת והשפעתה על העסק

מעקב אחר מוניטין החברה ברשת

על מנת לקבל מושג אודות מוניטין החברה שלכם ברשת, חפשו בגוגל ובמנועי החיפוש האחרים אחר מילות מפתח הקשורות לתחום בו עוסקת החברה, כמו גם אחר שמותיהם של מנהלים בכירים ועובדים בה, שמות המותגים העיקריים שהיא מייצרת או משווקת וכד’. בנוסף לגוגל, חפשו ספציפית גם במדיה החברתית, ובאתרים דוגמת פייסבוק או טוויטר אחר מידע הנוגע לחברה שלכם. כך, תוכלו לקבל תמונה מסוימת אודות הדרך בה מוצגת החברה שלכם ברשת, מה יש לעשות על מנת לשפר או לשמר אותה וכד’..

2 טיפים בעניין הניטור:
• אתם יכולים ליצור “התראת גוגל” ולבקש מגוגל לשלוח לכם למייל כל תוצאה חדשה שהיא מזהה, הכוללת מילת מפתח מסויימת (שם המותג שלכם, השם הפרטי שלכם וכו’).
• ישנן תוכנות כדוגמת מכם, בהן אתם מגדירים מילות מפתח. כשמלים אלה מופיעות ברשת, אתם מיודעים על כך.

ניהול קשרי לקוחות מוצלח הוא הבסיס לניהול זהות חיובית

הדרך הטובה ביותר לשרת את המוניטין של החברה שלכם ברשת, היא על ידי ניהול מוצלח של קשרי הלקוחות. מוניטין טוב – מתחיל בלקוחות שמחים ומרוצים.
למשל, מומלץ לנסות ולזהות לקוחות אשר אינם מרוצים, ולפנות אליהם לפני שהם מפרסמים משהו שלילי ברשת אודות החברה. בנוסף, מומלץ ליצור קשר עם מפרסמי ביקורות שונים אודות החברה שלכם (לגבי פרסום ביקורות שליליות, כדאי להבין את שורש הבעיה ולנסות לתקנה, אם לא ניתן, תשקלו להחזיר את הכסף. לקוחותיכם צריכים להיות מרוצים. לפעמים מגיעים למצב שלקוח מבקש משהו בלתי סביר, ניתן להסביר לו שגם אצל כל המתחרים כך זה עובד. לגבי ביקורות חיוביות – הודו למבקרים ונסו להעצים את חוות הדעת החיובית אם יש לה מקום.

יש להשתמש במדיה החברתית במידה, ורק כאשר יש לכם מה לומר. בעוד שימוש מושכל ונבון ברשתות החברתיות עשוי לתרום רבות לניהול המוניטין של החברה שלכם ברשת, שימוש מופרז ופרסום יתר ברשתות החברתיות עלול להרתיע גולשים שונים, ולהזיק לניהול המוניטין באינטרנט של החברה שלכם.
חשוב לא לפרסם ביקורות חיוביות פיקטיביות, או להשמיץ את המתחרים שלכם באתרי ביקורות שונים וכד’. כאשר יגלו מה עשיתם (ועל פי רוב מגלים בסוף..), לא רק שתספגו נזק תדמיתי כבד, אלא אולי אפילו תעמדו בפני תביעה משפטית.

במסגרת פעילות החברה ברשת, חשוב להציג שקיפות מלאה, כנות ואותנטיות. זה יתרום יותר מהכל לבניית מוניטין חיובי באינטרנט עבור החברה שלכם.

מינוף השימוש ברשתות החברתיות על ידי העובדים

בכל הנוגע לשימוש העובדים ברשתות החברתיות השונות, מדובר בתחום עדין בו יש להיזהר ולפעול בחכמה. מצד אחד כדאי להעניק לעובדים את האפשרות להשתמש ברשתות החברתיות השונות, אפילו באמצעות משרדי מקום העבודה, ומצד שני יש לדאוג כי הם עושים זאת באופן מושכל וזהיר, לפחות בכל הנוגע להתבטאויותיהם בנוגע לחברה בה הם מועסקים..

יש לשים לב כי חסימת האפשרות של העובדים להשתמש ברשתות החברתיות במקום העבודה רק תגרום להם להתמרמר על החברה ומנהליה, ולבטח לא תמנע מהם מלהשתמש במדיה החברתית בזמנם החופשי ובמחשבם בבית, אז גם יגדל הסיכוי כי המרמור הזה יוביל אותם להשמיץ את החברה ברשתות החברתיות. כמובן שכל דבר במידה.

בנוסף, יש להבהיר לעובדים בדיוק מהו שימוש נאות ומקובל ברשתות החברתיות בכל הנוגע למקום העבודה – איזה מידע הם יכולים לחלוק ואיזה מידע נשאר חסוי, מתי הם יכולים לדבר בשם החברה ברשת החברתית ומתי לא, מהו הקוד האתרי של החברה ועוד.
וודאו כי עובדיכם יודעים כי אתם עוקבים אחר הפעילות שלהם ברשתות החברתיות – ידע זה יגרום להם לחשוב פעמיים לפני שהם מפרסמים מידע הנוגע לחברה באינטרנט, ולזכור כי התבטאויותיהם ברשתות החברתיות הן מידע פתוח וגלוי לכל.
בנוסף לכל אלו, השימוש במדיה החברתית עשוי ליצור לכם הזדמנויות עסקיות חדשות ומעניינות. היו עם אצבע על הדופק, עודדו חדשנות ושימוש במדיה החברתית, ותגמלו את אלו אשר עוזרים לחברה שלכם להשיג את מטרותיה במסגרת פעילותם ברשתות החברתיות.