ניהול מוניטין – כיצד עושים זאת?

כיצד לשלב בין ניהול מוניטין ברשת לבין מיתוג העסק? במאמר זה תקבלו טיפים לשם ניהול מוניטין נכון ואפקטיבי באינטרנט.
הכלים העומדים לרשות כל אחד ואחת מאיתנו מבחינה טכנולוגית (למשל, שימוש מושכל ברשתות חברתיות) מעניקים לבעלי עסקים קטנים את האפשרות לבנות לעסק שלהם שם ומוניטין חיובי ומוכר, כמעט ללא הוצאות שיווק ופרסום. בנוסף, התקשורת החברתית מכילה כלים אשר חשובים והכרחיים לבניית מוניטין אישי ברשת וקידומו השוטף. עבור בעלי עסקים קטנים, נתן לשלב בין שני אספקטים אלו (מוניטין אישי ברשת ומוניטין העסק ברשת), ולהביא לצמיחה הדדית ותומכת של שניהם גם יחד.
קיימות דרכים רבות של ניהול מוניטין ברשת כדי להעצים את המוניטין שלכם ושל העסק שלכם בעת ובעונה אחת להלן כמה אפשרויות בסיסיות להתנהלות נכונה וחכמה באינטרנט, אשר תשרת מטרה זו –
שימוש מושכל בשם המשתמש – כל רשת חברתית דורשת שתיצרו חשבון עם שם משתמש. ניתן לסנכרן את שם המשתמש שלכם עם שם החברה שלכם, כך שבכל פעילות שתבצעו ברשת החברתית יופיע הן השם שלכם והן שם העסק שלכם. הכוונה היא למצוא שם משתמש אשר משלב בצורה יצירתית כלשהי בין השם שלכם לשם העסק שלכם. זה אולי נראה כנקודה זניחה יחסית, אך בפועל לשם המשתמש שלכם השפעה גדולה בפעילותכם ברשת, שכן הוא מלווה אתכם בכל מהלך פעילותכם ברשת החברתית, ומהווה אמצעי טוב להפצת שם העסק במקביל לשמכם האישי.

בניית אתר פתיחת בלוג לעסק – בניית אתר אינטרנט מעוצב לעסק היא פעולת חובה לכל עסק באשר הוא. זוהי הפעולה השיווקית הראשונה שיש לעשות מיד עםפתיחת העסק, ללא קשר לשום דבר אחר! לאחר שפתחתם לעסק שלכם אתר, פתחו באתר בלוג. זוהי דרך טובה לתקשר עם הגולשים באתר – לקוחות פוטנציאליים ועמיתים לתחום. באמצעות הבלוג תפתחו דו שיח שוטף עם גורמים הרלבנטיים עבור העסק. דו שיח זה יעזור לכם בסופו של דבר לשפר את העסק ואת המוצר שהוא מוכר או השירות שהוא מציע. הדרך לשלב בין בלוג לעסק לחיזוק המוניטין האישי שלכם ברשת היא ברורה – כאשר אתם כותבים בבלוג, מלאו את שמכם הפרטי כמחברים. כך, מנועי החיפוש השונים ימצאו יותר תוכן רלבנטי לתחום עיסוקכם באינטרנט אשר נקשר ישירות לשמכם, מה שכמובן יסייע לחזק את המוניטין שלכם ברשת. במקרה של עסק קטן ומתחיל, השימוש בשם מלא בבלוג של העסק יסייע לקוראים וללקוחות “לשים פנים” על העסק, ולקשר אותו לאדם מסוים כשלהו.

שימוש בזהות המקוונת שלכם בחיים האמיתיים – העולם של היום מתנהל כאמור בעיקר מבעד לרשת האינטרנט. לכן, כאשר אתם פוגשים אנשים במסגרת העסק שלכם בחיים האמיתיים (לקוחות פוטנציאליים, שותפים עסקיים וכד’), אל תשכחו לציין את אתר האינטרנט שלכם ואולי אפילו את הפרופילים שלכם ברשתות החברתיות בהן אתם פעילים כי הרבה. כך, הוסיפו לכרטיס הביקור שלכם את כתובת האתר שלכם וכד’.

פעילות חברתית מקוונת בתחום העיסוק של העסק – הירשמו לדף הפייסבוק או לחשבון הטוויטר של איגודים או קבוצות הקשורים ישירות לתחום עיסוקכם. כך תיכנסו יותר לעולם הזה, ותיצרו היכרויות חדשות ומועילות. במידה ועדיין אין דף ספציפי כזה – פתחו אחד. מקימי אתרים או דפים חברתיים לתחום עיסוקם הספציפי זוכים לקרדיט רב בהמשך הדרך, מה שמביא תועלת רבה הן למוניטין האישי שלהם ברשת והן למוניטין העסק ברשת.
לסיכום, הסביבה העסקית של היום המתאפיינת ברמת תחרות גבוהה מאוד היא סביבה קשה לבעלי עסקים קטנים ומתחילים. על ידי חקירה וניצול נכון של הכלים השונים שמספקות הרשתות החברתיות, יכול בעל עסק קטן להשיג יתרון של ממש בבניית המוניטין שלו ושל ניהול מוניטין העסק שלו גם בעת ובעונה אחת.