יוטיוב לשיפור המוניטין של העסק

במבט ראשון, אתר הווידיאו הפופולארי יוטיוב עלול להיראות כאתר שעשועים אשר לא עושה הרבה יותר מאשר לספק לנו מקור בלתי נדלה של סרטוני פספוסים מצחיקים וסדרות נוסטלגיות ישנות. אך כל מי שמתעניין בתחום האינטרנט מספיק זמן כבר הבין כי יוטיוב הוא אחד האתרים המצליחים והחזקים ביותר ברשת, ובעל השפעה פוטנציאלית אדירה על עסקים בכלל ועל עסקים קטנים ומתחילים בפרט.
בעזרת שימוש נכון ואפקטיבי באתר זה, יכולים בעלי עסקים קטנים ומתחילים לא רק לבנות לעצמם חלק באסטרטגיה של ניהול מוניטין חיובי ומועיל באינטרנט, אלא גם להשיג דריסת רגל חשובה בחיפושי מילות מפתח רלבנטיות בגוגל – דריסת רגל בעל פוטנציאל כלכלי עצום עבור עסק קטן.

ניהול מוניטין ושימוש ביוטיוב לבניית מוניטין ופיתוח העסק

כיצד עלינו לפעול על מנת לנצל את מלוא הפוטנציאל הטמון ביוטיוב ולהפיק ממנו תועלת ממשית לעסק שלנו?
ובכן, הצעד המתבקש הראשון הוא להירשם ליוטיוב, כלומר – לפתוח חשבון משתמש (בלי חשבון כזה אי אפשר לפעול באתר ולפרסם בו סרטונים). נסו למצוא שם משתמש אשר קרוב עד כמה שניתן לשמה של החברה שלכם. הרעיון הוא כי מי שיחפש אחר החברה שלכם (או משהו שקשור ישירות לתחום עיסוקה) יגיע בין השאר לחשבון יוטיוב שלכם. לכן, אם שם המשתמש שלכם כלל אינו קשור לשם החברה או תחום עיסוקה, לא תפיקו מכך יותר מדי תועלת.

השלב הבא הוא צילום סרטונים. סרטונים אלו יכולים להיות בכל נושא, כאשר כדאי ש נושא הסרטון יהיה בעל ערך כלשהו לצופים (מבדר, משעשע, אינפורמטיבי וכד’), ושנושא הסרטון יהיה קשור באופן כלשהו לתחום העיסוק של העסק (סביר להניח שמי שמחפש את העסק שלך באינטרנט עושה זאת משום שהוא זקוק לשירות/מוצר שאתה מציע, ולכן כדאי שהסרטון יהיה רלוונטי עבורו). שימו לב כי צילום סרטוני וידיאו אינו עניין מסובך בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים. כמעט כל מחשב מגיע כיום עם מצלמה ועם תכנת עריכה כזו או אחרת, כאשר גם למרבית המצלמות הדיגיטאליות הרגילות יש אופציה של צילום וידיאו. נסו ליצור סרטון באיכות צילום כמה שיותר גבוהה, על מנת שהרושם שיתקבל ממנו יהיה חיובי ואיכותי. הרושם שהסרטון שלכם ישאיר הוא גם הרושם שיתקבל אצל הצופה בנוגע לחברה שלכם. בהקשר זה חשוב לשים לב, שוב, שאינכם מפרסמים סרטונים אקראיים וחסרי עניין לקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם. סרטון אשר מותיר את צופיו עם רושם רע או סתם משעמם, פוגע ישירות במוניטין שלכם באינטרנט.

כאשר אתם מעלים סרטון ליוטיוב, חשוב להקפיד על שם ותיאור לסרטון, אשר יהיו אפקטיביים. כדאי ששם הסרטון יכלול מילות מפתח רלבנטיות אותן עשויים לקוחותיכם לחפש ברשת. בנוסף, על תיאור הסרטון להיות תמציתי, ממצה וגם כאן – כדאי שיכלול את מילות המפתח הרלבנטיות, דוגמת שם החברה שלכם ותחום עיסוקה.

לאחר שהעליתם את הסרטונים, נותר רק לחלוק אותם עם שאר העולם, באמצעות לינקים לדף הפייסבוק שלכם ושל החברה שלכם, הבלוג שלכם (אם יש) וכד’. היזהרו שלא לשתף יותר מדי, כלומר – אל תפרסמו את אותו סרטון שוב ושוב באותם מקומות. זה מעניק תחושה של “דואר זבל” אשר פוגעת ישירות במוניטין החברה שלכם ברשת.

לסיכום,
שימוש באתר הסרטונים הפופולארי בעולם יוטיוב הינו בגדר חובה עבור מי שמעוניין לבנות ולעצב את המוניטין החיובי של העסק שלו ברשת באופן אופטימלי. אל תתפלאו אם הסרטונים שלכם לא יזכו למיליון צפיות מייד. תחת זאת, זכרו כי כל צפייה בסרטון שלכם היא בעצם של לקוח פוטנציאלי כזה או אחר. שימוש ביוטיוב מהווה לכן לא רק אמצעי בניית מוניטין ברשת, אלא גם אמצעי אפקטיבי לקידום מכירות.