ניהול מוניטין וביטויו בחיים

ניהול מוניטין באינטרנט הוא אמנם תחום חדש יחסית, אך הינו בעל השפעה ממשית על חייהם של משתמשי אינטרנט בכל הדרגות – ממשתמשים כבדים אשר מנהלים את כל חייהם באמצעות הרשת, ועד משתמשים “קלים” יחסית אשר מבצעים שימוש מינימאלי ברשת. בקטע הבא נסקור שני תחומים עיקריים בהם ניהול המוניטין שלכם כאנשים פרטיים עשוי להשפיע באופן אמיתי וממשי על חייכם, ונציע שיטות בסיסיות לנהל טוב יותר את המוניטין האישי שלכם באינטרנט:

  • חיפוש עבודה – כיום, מרבית מלאכת חיפוש העבודה נעשית באמצעות אתרי האינטרנט הייעודיים למטרה זו. באופן מתבקש, גם הצד השני במשוואה הזו משתמש באינטרנט לצורך השגת מידע – המעסיקים עצמם נוטים לחפש מידע רלבנטי בנוגע למועמדים השונים באמצעות האינטרנט. כך, למוניטין של אותם מועמדים כפי שהוא משתקף מהפרסומים אודותם באינטרנט (החל מפרופיל הפייסבוק שלהם וכלה בכל עצומה עליה חתמו ברשת), יש חשיבות מכרעת בסיכוייהם לקבלת עבודה. סקרים אחרונים הראו כי קרוב לשמונים אחוזים מהמעסיקים השונים מחפשים מידע אודות המועמדים ברשת, בעוד אחוז ניכר מהתשובות השליליות נבעו ממידע שלילי כזה או אחר ברשת. כמו כן, הראה הסקר כי בעיני מרבית המעסיקים, מוניטין כלשהו באינטרנט עדיף על פני חוסר מוניטין מוחלט. שוק העבודה כיום הוא תחרותי מאוד – אם אין לכם כלל מוניטין ברשת (או אם המוניטין שלכם שלילי), בוודאות יימצאו מועמדים רבים אחרים בעלי מוניטין חיובי ותומך.
  • אהבה, חברים והיכרויות – העולם של היום הולך ומבסס יותר ויותר את הרשתות החברתיות השונות כזירת האינטראקציה האנושית הדומיננטית ביותר. הרשת החברתית הגדולה ביותר – פייסבוק, מונה כיום כחצי מיליארד חברים, כאשר לכל אחד יותר ממאה חברים שונים בממוצע. כך, אנשים רבים נוטים לחפש אחר אהבה חדשה, חברים חדשים או קשרים עסקיים חדשים באמצעות הרשתות החברתיות השונות. בהקשר זה, למוניטין שלכם ברשת חשיבות עליונה וראשונה באופן ההתנהלות שלכם מול העולם החיצוני. עבור מי שפעיל ברשתות החברתיות השונות ומבקש למצוא דרכן קשר כזה או אחר (רומנטי, ידידותי, עסקי וכד’), מומלץ מאוד קודם כל לעבור שוב על הגדרות הפרטיות בחשבונותיו השונים, ולשים לב טוב טוב לפרסומיו השונים. זכרו, כל מה שאתם מפרסמים בשורת הסטטוס שלכם למשל, מגיע לכל החברים שלכם, אשר סביר מאוד להניח שלפחות חלקם אינם חברים קרובים שלכם. לכן, חשבו פעמיים לפני שאתם מפרסמים משהו וזכרו – מה שאתם מפרסמים מעצב את התדמית שלכם ברשת.

ניהול מוניטין כיצד לנהל את המוניטין האישי שלכם באינטרנט

טוב, הבנו את החשיבות של ניהול המוניטין שלנו ברשת על חיינו האישיים בעולם האמיתי. עכשיו, מה עלינו לעשות על מנת לנהל את התדמית שלנו ברשת באופן יעיל ואפקטיבי?

ובכן, התחילו בחיפוש פשוט של השם שלכם בגוגל (מומלץ לחפש את כל הקומבינציות האפשריות – שם מלא, שם חלקי, כינוי פופולארי במידה ויש, ראשי תיבות וכד’). המידע שתמצאו על ידי חיפוש מהיר זה הוא מידע הזמין לכל מי שמעוניין לחפש אתכם ברשת.

הצעד הבא הוא לקטלג את האתרים השונים המכילים מידע אודותיכם לקבוצות – אתרים בהם יש לכם שליטה על המידע המפורסם (דוגמת הפרופיל שלכם בפייסבוק) ואתרים בהם אין לכם שליטה כלל. כמו כן, ניתן לחלק את האתרים השונים לקטגוריות על פי מהות המידע המופיע – מידע אישי, היסטוריית תעסוקה ועבודה, פרופילים חברתיים וכד’.

עכשיו, חפשו אחר מידע אודותיכם שאתם לא אוהבים, ולא מרוצים מכך שהוא מופיע ברשת. כנסו לאותם אתרים, ושנו את המידע הזה או הסירו אותו. במידה ואין לכם שליטה על החומר המופיע באתר ויש לכם עילה טובה לרצות בסילוק פיסת מידע כזו או אחרת (למשל – מידע שקרי, מידע משמיץ וכד’), נסו לפנות למנהלי האתר ולבקש מהם להסיר את המידע הזה.

זכרו, השינויים שתעשו עכשיו אמנם לא יבואו לידי ביטוי מיידי בחיפוש שמכם בגוגל, אך לאחר זמן מה הם ישפיעו על התדמית שלכם ברשת.
במידה ואינכם מצליחים לשנות מידע שלילי קריטי אודותיכם, שקלו לפנות לאנשי מקצוע בתחום ניהול מוניטין באינטרנט בדומה לחברת ניהול מוניטין בע”מ. המקצועיים באמת יפעילו מגוון כלים ושירותים מתוחכמים על מנת להבטיח לכם מוניטין חיובי ויציב באינטרנט.