העצמת מוניטין – עשה ואל תעשה

ניהול מוניטין כולל פעולות רצויות ובלתי רצויות לעשייה. מינוי אחראי ניהול מוניטין החברה ברשת מתוך החברה עצמה בהתאם לגודל החברה ולצרכיה המשתנים, רצויה לדוגמא. במאמר זה תמצאו מספר כללי ניהול מוניטין מומלצים ואסורים.
ניהול מוניטין נכון באינטרנט הינו בעל ערך של ממש עבור כל עסק, החל מעסקים קטנים ומתחילים וכלה בתאגידי על בינלאומיים. בעלי עסקים כיום כבר מודעים להשפעה ההרסנית שעלולה להיות לפרסום שלילי אודות החברה באינטרנט או בכל אמצעי תקשורת אחר, מה שמביא את רובם לפעול לייצור מוניטין חיובי באינטרנט עבור החברה שלהם. בקטע הבא נבחן כמה שיטות בסיסיות שונות לקידום מוניטין העסק ברשת, שיטות הנמצאות בשימוש נרחב מצד בעלי עסקים שונים. שיטות אלו מתחלקות לשיטות מוצלחות ומומלצות, ולשיטות גרועות אשר אינן מומלצות לאף אחד. נתחיל דווקא עם השיטות הבלתי מומלצות לקידום מוניטין העסק באינטרנט:
את השיטות הבאות מומלץ לא לסגל עבור העסק שלכם
קידום בשיטת “הכובע השחור” הכוונה היא לשיטת קידום הנחשבת ללא אתית בעליל, ומנצלת פרצות מסוימים באלגוריתם החיפוש של המנועים השונים על מנת לקדם במהירות עצומה (ולכן גם ללא סיבה טובה אמיתית) אתר כזה או אחר לראש רשימת תוצאות החיפוש. בין היתר, כוללת השיטה פרסום מאמרים חסרי פשר המכילים כמות עצומה של מילות מפתח רלבנטיות, פרסום דפים בלתי נאים באתר (דפים אשר אינם מתגלים לגולש, אך נקלטים על ידי מנועי החיפוש), מלל בלתי נראה ועוד. שיטות אלו נחשבות כאמור לבלתי אתיות בעליל, וסביר להניח כי יוצאו מחוץ לחוק בעתיד. בנוסף, שימוש בשיטות אלו, אשר חלקן הגדול כבר בכלל אינן עובדות, עלול בקלות גם להפיל אתכם, ולגרום לסילוק מרשימות החיפוש בכלל.
השמצות – הרבה פעמים נוהגים עובדיה של חברה מסוימת לפרסם ביקורות שליליות אודות חברה מתחרה בתחום, במטרה להשמיץ אותה ולהכפיש את שמה, וכך להביא למצב בו החברה שלהם זוכה בנתח שוק גדול יותר. פעולה זו היא לא אתית בעליל, ואפילו בלתי חוקית במידה מסוימת. לאחרונה, נערכים בארצות הברית דיונים משפטיים רבים בנושא, כאשר מספר תביעות משפטיות אף הוגשו בהקשר זה. מספר חברות אף זכו בתביעה, אשר הסבה נזק גדול מאוד מבחינה כלכלית ומבחינת המוניטין לחברה המשמיצה.
עד כאן בנוגע לשיטות אותן מומלץ לא לנקוט במסגרת ניהול מוניטין העסק באינטרנט.

ניהול מוניטין – להלן כמה דרכים בסיסיות אשר כן מומלצות, והוכחו כיעילות בתחום:
מינוי אחראי ניהול מוניטין החברה ברשת מתוך החברה עצמה – בהתאם לגודל החברה ולצרכיה המשתנים. מומלץ למנות עובד או כמה עובדים אשר יהיו אחראיים על ניהול וקידום המוניטין ומותג החברה באינטרנט באופן שוטף. פתחו אתר אינטרנט לחברה, דף פייסבוק, בלוג וכל מה שאתם רק יכולים לחשוב עליו. חשוב לדאוג לנטר את כל הדפים הללו מדי יום, ולהגיב בזמן אמת ובאופן שוטף לפרסומי הגולשים.
אינטראקציה עם הלקוחות – אל תהססו לבקש (באופן דיפלומטי כמובן) מלקוחותיכם המרוצים לפרסם ביקורות חיוביות אודות החברה. במקרה של ביקורות שליליות, נסו להגיב עליהן בזמן אמת, לפנות ללקוחות הלא מרוצים ולנסות לפתור עבורם את הבעיות. הקדימו תרופה למכה – נסו לפתור בעיות אלו כמה שיותר מהר ומראש. זה רק יעזור לחברה שלכם בעתיד.
ניהול מוניטין באינטרנט באופן מקצועי – ניהול מוניטין ברשת עלול להיות מסובך ומייאש, ולצרוך כמות זמן עצומה. כיום, תוכלו למצוא אנשי מקצוע רבים העוסקים בתחום זה, אשר יכולים לעשות עבורכם את העבודה במקצועיות ויעילות גבוהה. אל תהססו גם להשקיע בזה כסף – זוהי הוצאה שבוודאות תשתלם לכםבהמשך הדרך.