ניהול מוניטין כחלק מתכנית שיווקית

ניהול מוניטין החברה באינטרנט הוא חשוב וקריטי כיום יותר מאי פעם. ניהול המוניטין חייב לבוא לידי ביטוי בתכנית השיווקית ארוכת הטווח של החברה, ולהיעשות באופן מחושב ומושכל.
בעולם העסקי של ימינו תלוי כל עסק ועסק במוניטין שלו. בין אם מדובר בתאגיד ענק או בחברה קטנה ומתחילה, המוניטין עשוי בהחלט להכריע את גורלו של בית העסק, לטובה או לרעה.

העידן בו אנו חיים מתאפיין בתקשורת דיגיטאלית מפותחת, המהווה למעשה את הזירה בה מתנהל המאבק הנצחי בנוגע למוניטין של כל גוף וגוף.
כיום, באמצעות הרשת, יכולים קהל הצרכנים להכריע במו מקלדותיהם את עתידה השיווקי, ולכן גם הפיננסי, של כל חברה וחברה. בעוד לתגובות שליליות מצד קהל לקוחות גדול יכולה להיות השפעה הרסנית ומכרעת על הישרדות העסק, תגובות חיוביות ותומכות עשויות בהחלט להביא לקידום מכירות ניכר ובעל ערך רב, ולהעלות את החברה לדרגות גבוהות יותר של הצלחה.

מסיבות אלו ועוד, ניהול מוניטין החברה באינטרנט הוא חשוב וקריטי כיום יותר מאי פעם. ניהול המוניטין חייב לבוא לידי ביטוי בתכנית השיווקית ארוכת הטווח של החברה, ולהיעשות באופן מחושב ומושכל, תוך שימוש במגוון האמצעים הקיימים לניהול מוניטין ברשת. להלן כמה נקודות חשובות לשים עליהן דגש במסגרת ניהול המוניטין של העסק שלכם באינטרנט:

דגש על פעילות ברשתות החברתיות – הרשתות החברתיות הן מקור הכוח העיקרי כיום של האינטרנט, והפלטפורמות היעילות ביותר להעברת מידע לאנשים רלבנטיים. בנוסף, מהוות הרשתות החברתיות זירה בה יכולה החברה שלכם לבוא במגע עם קהל הצרכנים ולהיפך. כך, כבעלי חברה, אתם חייבים להיות נוכחים ולהגיב בזמן אמת לפרסומים אודות החברה שלכם. דיון סוער ברשת חברתית כזו או אחרת בנוגע לחברה שלכם חייב לזכות להתייחסות מצידכם בזמן אמת, במיוחד במידה ואופי הדברים הנאמרים עליכם הוא שלילי.

מדיניות מוגדרת – כיום, אם אתה לא ברשת החברתית, אתה לא קיים. כחלק ממערך השיווק של החברה, עליכם להבטיח כי החברה שלכם (או נציג שלה) יהיה נוכח בזמן אמת בכל דיון רלבנטי אודות החברה. בהקשר זה, חשוב עבור בעלי ומנהלי החברה להגדיר ולנטר באופן ישיר אחר האופן בו הפעילות של החברה ברשתות החברתיות באה לידי ביטוי. יש למנוע בכל מחיר מגורמים הקשורים לחברה מלדבר בשמה, אלא אם כן הם הוסמכו לכך והוגדרו על ידיכם למשימה. בנוסף, פעולות רבות מצד עובדים מביאות, שלא בכוונה, לפגיעה של ממש בחברה. כל שכן, על מנהלי החברה להגדיר מראש מדיניות ברורה בנוגע לאופן ההתנהלות וההתבטאות הרצויה של עובדים ברשתות חברתיות בפרט, ובאינטרנט בכלל. מניעת תקלות מסוג זה היא הכרחית על מנת למנוע מהמוניטין של החברה באינטרנט מלקרוס.

תכניות לשעת חירום – כל עסק, קטן כגדול, חייב להיות מוכן מבחינת האופן בו הוא מוצג ברשת, למצבי חירום. מצבי חירום אלו עלולים לכלול מקרים של פגמים בפס ייצור המוצרים (דוגמת משבר ההחזרות של טויוטה במהלך השנה האחרונה), או אפילו לקוח אחד ממש עצבני שעושה בלגאן ברשת ומכפיש את שם החברה. עבור מקרים כאלו, על כל חברה להיות מוכנה ומזומנה להיאבק על שמה הטוב באינטרנט. כך, בעזרת כלי ניהול מוניטין נכונים, החברה שלכם צריכה להגיב בזמן אמת, להתייחס להאשמות המועלות ולפרט בנוגע למצב ולדרך הטיפול בו. על החברה שלכם להחזיק באסטרטגיה מוגדרת היטב לניהול המוניטין באינטרנט. אסטרטגיה טובה, מתאפיינת כאמור ביכולת להתמודד עם משברים בזמן אמת, תוך פגיעה מינימאלית במוניטין החברה ברשת.

תיאום בין מכלול ערוצי השיווק – על מנהלי החברה לוודא כי קיימת עקביות באופן בו מתבטאת החברה בערוצי השיווק השונים. על פרסומות החברה בערוצי הפרסום השונים לשקף את המדיניות שלה ואת המוניטין כפי שהוא נבנה באינטרנט, ולהיפך. ניטור מקיף על האופן בו החברה מוצגת באינטרנט הוא חשוב וקריטי על מנת לוודא כי לא קיימות אי התאמות בין הצהרות החברה או עובדיה באינטרנט, לבין הצהרותיה בערוצי שיווק אחרים. סדר ותיאום בין פעולות השיווק השונות, ובפרט בתוך מערך השיווק ובניית המוניטין של החברה באינטרנט, הוא חשוב מאין כמוהו למוניטין החברה.