כיצד להתנהל מול ההצעות של גוגל

ניהול מוניטין באינטרנט הוא תחום חדש יחסית, אך בעל חשיבות עצומה בעולם העסקי והציבורי של ימינו. על ידי שימוש בכלים הנכונים, ניתן להבטיח כי המוניטין שלכם ייבנה בצורה סיסטמתית.
בשנים האחרונות, אחד החידושים השימושיים ביותר שהכניסה ענקית האינטרנט “גוגל” למנועי החיפוש שלה הוא פונקציה אשר נקראת “הצעות” (“Google Suggest”). הכוונה היא למקרים המוכרים בהם אנחנו מתחילים להקליד מילה או משפט לחיפוש, ומיד קופצות מתחת לשורת החיפוש הצעות שונות להשלמת המשפט. הצעות אלו מתבססות על כמה פרמטרים, ביניהם היסטוריית החיפוש השלך, רמת הפופולאריות של הצעות כאלו ואחרות, רמת הסבירות שאתה מחפש אחר תוצאה כזו או אחרת ועוד.

פונקציה זו אמנם שימושית ומועילה מאוד במקרים רבים, אך היא גם בעלת השפעה עצומה על האופן בו אנחנו מוצגים באינטרנט. עבור גופים גדולים, חברות מסחריות, אנשי ציבור או כל אחד אשר המוניטין שלו כפי שהוא משתקף באינטרנט חשוב לו, פונקצית ה”הצעות” הינה משמעותית ביותר.

תארו לכם לדוגמה, שאתם אנשי ציבור אשר מנסים ליצור לעצמם תדמית חיובית ומועילה באינטרנט. נניח שכאשר מישהו מתחיל להקליד את שמכם בשורת החיפוש של גוגל, ההצעות הראשונות שגוגל נותן לו הן השם שלכם בתוספת המילה “תרמית”, “כישלון” או כל מילה אחרת אשר מעידה עליכם בקונוטציה שלילית. תופעה זו עלולה להיות הרסנית ביותר עבורכם, לא משנה אם אתם אנשי ציבור או בעליה של חברה מסחרית גדולה. מאות מיליוני בני אדם מחפשים כל יום בעזרת מנוע החיפוש “גוגל”. אם רק אחוז קטן מאלו אשר יחפשו אתכם או את שם החברה שלכם יקבלו הצעות המציגות אתכם באור שלילי עוד לפני שהם בכלל סיימו להקליד את המילה, הנזק שעשוי להיגרם לכם עלול להיות עצום. המחיר שתשלמו עלול להיות גבוה, ולבוא לידי ביטוי באיבוד לקוחות, איבוד פופולאריות מאסיבי והריסת כל מוניטין טוב שהיה לכם לפני כן.
ניהול מוניטין – מה עושים?

למזלנו הגדול, ניהול מוניטין באינטרנט הוא תחום נרחב אשר כולל מגוון כלים אשר יאפשרו לנו להתמודד עם פגיעות בתדמית דוגמת אלו אשר עלולות להגיע מכיוון ההצעות של גוגל.

פנייה ישירה לגוגל בבקשה לשנות את ההצעות היא כמובן בלתי אפשרית. גם במקרה בו בגוגל ינסו לשנות עבורכם את ההצעות המתקבלות (מקרה אשר אינו סביר בעליל), גוגל אינה שולטת במה שנאמר עליכם ברשת. ההצעות של גוגל משקפות על פי רוב מידע אודותיכם אשר פורסם באתרים כאלו ואחרים ברשת, ועל כן גוגל אינה היעד המתאים לפנות אליו בנושא זה.
הכלים הנכונים להלחם בתופעה זו הם בראש ובראשונה ניהול מוניטין חיובי נכון ומחושב באינטרנט. עליכם להציף את הרשת במידע תומך וחיובי אודותיכם אשר יסתור את המידע השלילי שמופיע כבר. כאשר הרוב המכריע של המידע אודותיכם ברשת יהיה מידע חיובי ומועיל, סביר כי גם ההצעות של גוגל ישתנו בהתאם.
בנוסף, יש לשים דגש מיוחד על החומר שאתם בעצמכם מעלים לרשת. אל תפרסמו שום דבר שאתם לא רוצים שלקוחותיכם, או כל גורם אחר שדעתו עליכם חשובה לכם, יראו. הרבה פעמים אנשים נוטים לשפוך את ליבם ולפרסם דברים ברשתות חברתיות ואתרים שונים, אשר את השלכותיהם על המוניטין הם לא שקלו מבעוד מועד. לכן חשוב להיות זהירים ולשקול היטב כל מילה שאתם מפרסמים באינטרנט.

בנוסף, במקרה של מידע שלילי אודותיכם אשר פורסם באתר כזה או אחר ברשת, הדרך היחידה להיפתר ממנו לגמרי היא להסיר אותו כליל מהרשת. כאמור, ניסיון למחוק אותו רק מהצעות החיפוש של גוגל הוא חסר סיכוי, והדרך היחידה מלבד הצפת הרשת במידע חיובי אודותיכם כמשקל נגד, היא הסרה של המידע השלילי מהרשת, כמובן במידה וזה אפשרי. ניתן לנסות ולעשות זאת על ידי יצירת קשר עם מנהלי האתר בו שמכם הוכפש.
ניהול מוניטין באינטרנט הוא תחום חדש יחסית, אך בעל חשיבות עצומה בעולם העסקי והציבורי של ימינו. על ידי שימוש בכלים הנכונים, ניתן להבטיח כי המוניטין שלכם ייבנה בצורה סיסטמתית ונכונה כמוניטין חיובי אשר עמיד בפני מתקפות של מתחרים שונים, ומקדם אתכם בפעילותכם ברשת.