רשת החיפוש ורשת התוכן!

בקידום ממומן בגוגל אדוורדס (Google AdWords) יש למפרסם את האפשרות לבחור בפרסום ברשת
רשת החיפוש ורשת התוכן בקידום ממומן
בקידום ממומן בגוגל אדוורדס (Google AdWords) יש למפרסם את האפשרות לבחור בפרסום ברשת החיפוש ו/או ברשת התוכן .חשוב לשים לב כי ברירת המחדל כוללת בד’כ גם את רשת התוכן ומפרסם שאינו רוצה להשתמש ברשת זו צריך לנטרלה.

מה ההבדל בין רשת החיפוש לרשת התוכן?
רשת החיפוש
הבחירה להופיע ברשת החיפוש מעניקה את האפשרות להופעת המודעה שלך בדפי תוצאות חיפוש הכוללים אתרי חיפוש שונים. המודעות יופיעו בעקבות מילה חיפוש או שאילתות חיפוש של הגולשים.
המודעות ברשת החיפוש הינן מודעות טקסטואליות בלבד (רק מלל) והן עולות בעקבות חיפוש הגולש עבור המידע הקיים בהן. אין אפשרות למפרסם לבחור באילו אתרים המודעות יפורסמו (אפשרי רק ברשת התוכן). מעבר לכך אין אפשרות להוסיף מודעת תמונה (אפשרי רק ברשת התוכן). פורמט מודעות הטקסט יכול להשתנות מעט מאתר לאתר ומע’ Google מטפלת בזאת באופן אוטומטי.

רשת התוכן
רשת התוכן של Google מכילה כמות גדולה מאד של אתרי אינטרנט. המפרסם יכול לבחור היכן יופיעו המודעות שלו לפי הקשר של מודעות אלו לאתר או אתרים מסויימים.
בניגוד לרשת החיפוש, רשת התוכן מקבלת מודעות תמונה בנוסף למודעות טקסט.
הכוונה מודעות לפי הקשר- מודעות המפרסם יופיעו בדפים שמתאימים בתוכנם ובהקשרם למילת החיפוש של המפרסם. בצורה זו הפנייה היא לקהל יעד מפוקס המעוניין במה שיש למפרסם למכור.
הכוונה לאתר- מאפשר למפרסם לבחור את האתרים אותם הוא רוצה עבור המודעות שלו שיופיעו.זה מיועד עבור קהל יעד יותר גדול ומגוון עבור המוצר שלו.
המפרסם צריך לבחור עלות מקסימלית לכל 1000 הופעות ויש גם אפשרות לבקר את הסכום בגין כל הופעה. הודעות מוכוונות אתר יכולות להיות מודעות תמונה או טקסט.

לסיכום
כיום, מאד קל לפתוח חשבון בגוגל אדוורדס ולנהל מסע פרסום עצמאי אך יש לזכור כי ניהול הקמפיין ביעילות ובמקצועיות הינו הפרמטר החשוב ביותר במסע הפרסום וחשוב מאד שהכסף המושקע יניב תשואה מקסימאלית
ניתוחי נתונים מושכלים ואופטימיזציה הינם הכרח בתהליך קידום אתרים ממומן בגוגל!