בניית מוניטין והגדלת מצבת הלקוחות בתחום לימודי הביטוח והפיננסים

תחום לימודי הביטוח, הנכלל כיום בעולם לימודי הפיננסים, הפך בשנים האחרונות לתחום תוסס, דינמי ותחרותי ביותר בישראל. אינספור מכללות, בתי ספר מקצועיים ומוסדות לימוד שונים מעבירים מגוון מסלולי לימודים שונים בתחום דוגמת לימודי ביטוח אלמנטרי וקורסי הכנה למבחנים הרשמיים המהווים תנאי מקדים לקבלת רישיון משרד האוצר והרשות לניירות ערך לעסוק במקצועות הביטוח והפיננסים. בתנאים התחרותיים השוררים בשוק, חייב כל מוסד לימוד המתחרה בתחום זה להקפיד על בנייה ושימור של מוניטין חיובי ומוכר, ולפעול באופן עקבי לשימור והגדלת מצבת הלקוחות והתלמידים הנרשמים.

מהן הנקודות החשובות ביותר בהקשר זה עבור מוסד ללימודי ביטוח ומקצועות הפיננסים, המעוניין לבנות ולשמר מוניטין חיובי בתחום?

ניהול מוניטין למוסדות ללימודי ביטוח

אין מוניטין חיובי ללא אמינות ואיכות מוצר

בתור התחלה, עוד לפני שבכלל מגיעים לשמירה על מוניטין חיובי והגדלת מצבת הלקוחות, חשוב להבין כי במיוחד בתחומים מסוג זה, על מנת להצליח להתחרות ולייצר תדמית התחלתית חיובית, יש לספק “מוצר” איכותי ואמין. במקרה זה ה”מוצר” הוא מסלולי לימודים מתחום הביטוח והפיננסים, וללא מערכת לימודים איכותית אשר מספקת תוצאות באופן מובהק, קשה מאוד יהיה לבנות מוניטין חיובי ולמשוך לקוחות באופן שוטף לאורך זמן.

לכן, כל בית ספר ללימודי ביטוח ו/או פיננסים המעוניין באמת להתקדם ולשגשג לאורך זמן חייב להקפיד על תוצאות (למשל – לערוך מעקב אחר אחוז הבוגרים המשיגים בהצלחה את רישיון הביטוח ולהבטיח כי הנתונים אכן טובים ואיכותיים ביחס למוסדות מתחרים), להתייחס באופן עקבי למשובים של תלמידים ולשפר את מה שדורש שיפור, להקפיד על מרצים איכותיים ומנוסים מצד אחד, ועל קבלה של תלמידים בצורה מתאימה כך ששיווק הקורסים לא יוצר בקרבם אשליות מיותרות המובילות לאכזבות בהמשך.

 

פרסום ההצלחה באופן מקצועי – שיווק הוא שם המשחק

כבר הזכרנו עד כמה תחום כמו לימודי ביטוח וקורסי הכנה לקבלת רישיון משרד האוצר הוא כיום תחרותי ודינאמי – לתלמידים המתלבטים ישנן הרבה אופציות לבחור ביניהן, ומקום לימודים המעוניין למנף את המוניטין החיובי על מנת להגדיל את מצבת הלקוחות באופן שוטף חייב לשווק את עצמו באופן פעיל ומקצועי. לא מספיק לתת שירות/מוצר איכותי באמת – אם רוצים למנף זאת לכדי מוניטין חיובי, צריך לדעת גם כיצד להציג את הדברים.

אחת הדרכים לעשות זאת היא להקפיד על פעילות מקצועית ושוטפת בעולם הדיגיטלי. (נקודה זו נכונה כיום עבור כל תחום, אך במיוחד עבור עסקים בהם קהל היעד העיקרי הוא צעירים).

מה כוללת פעילות שיווקית מקצועית בעולם הדיגיטלי במקרה של לימודי ביטוח ופיננסים? למשל – לדאוג לפרסום שוטף של ה”הוכחות” החברתיות במדיות הדיגיטליות הרלבנטיות השונות – להעלות מדי כמה ימים לאתר סיפורי הצלחה של בוגרי אותו מוסד לימודים, לתפעל את דף הפייסבוק באופן שוטף ולהעלות אליו ולאתר הרשמי המלצות של בוגרים מרוצים ולייצר ולהעלות סרטוני ווידיאו בהם מראיינים תלמידים מרוצים (חשוב להקפיד הן על פרסום חוות דעת חיוביות כתובות והן על המלצות מצולמות – מדובר בשני אפקטים שונים, כל אחד חשוב בפני עצמו).

ניהול מוניטין

בנוסף, חשוב להקפיד לפעול בערוצים שונים של מדיה חברתית – מלבד לדף פייסבוק פעיל כדאי להפעיל גם חשבון טוויטר, לבנות קבוצה גדולה ואיכותית ברשות מקצועיות כמו לינקדאין, לתפעל פורומים פעילים ולהקפיד לענות על השאלות וההערות המתפרסמות בהם וכו’.

 

לסיכום, ניתן להציג את הדרך המומלצת לבנייה ושימור של מוניטין חיובי והגדלה עקבית של מצבת הלקוחות עבור מוסדות לימוד מתחומים כמו לימודי ביטוח אלמנטרי ולימודים למקצועות הפיננסים, בשני שלבים עיקריים – הראשון הוא פשוט לוודא כי השירות המוענק הוא אכן איכותי, וכי עושים כל מה שניתן על מנת להבטיח את איכותו ולשפרה באופן עקבי. השלב השני הוא להציג את התוצאות הללו באופן מקצועי ומושכל, תוך דגש על שימוש נכון ויעיל בשיווק דיגיטלי באינטרנט ונוכחות ברשתות החברתיות והמקצועיות.