מחקר מקדים ובניית אסטרטגיה כשלב הראשון בניהול מוניטין

 

טיפול בבעיות של מוניטין שלילי, בנייה של מוניטין חיובי וניהול שוטף של תדמית העסק הם השלבים המוכרים יותר בתחום הרחב הנקרא “ניהול מוניטין”, ואלו הם הקישורים שעושים מרבית האנשים כאשר הם שומעים על תחום זה.

בפועל, קיים שלב מקדים והכרחי לשלבים הללו, שלב אשר בלעדיו לא ניתן היה לנהל את מוניטין החברה ולשמור שיהיה חיובי לאורך זמן. שלב בסיסי זה הוא השלב של ביצוע מחקר מקדים אודות החברה והתחום בו היא פועלת, ובניית אסטרטגיית פעולה מפורטת לקמפיין ניהול המוניטין שלה.

 

מחקר, בניית אסטרטגיה וניהול המוניטין לעסק למכירת גופי חימום – קייס סטאדי

על מנת להבהיר עד כמה חשובים השלבים הראשונים של ביצוע מחקר מעמיק ובניית אסטרטגיה ייעודית עבור כל לקוח ולקוח, ניקח כ”קייס סטאדי” (מקרה לדוגמה) חברה המתמחה במכירה ושיווק של גופי חימום ותנורים תעשייתיים. חברה זו מעוניינת לבנות לעצמה מוניטין חיובי ברשת, לטפח ולנהל אותו לאורך זמן על מנת שיסייע לה להגדיל את המכירות ונתח השוק שלה.

על מנת להתחיל ולבנות לחברה זו מוניטין חיובי (ואולי גם לטפל בבעיות של מוניטין שלילי, במידה וכאלו קיימות), השלב ההכרחי הראשון הוא ביצוע מחקר מעמיק אודות התחום בכללותו ואודות הלקוח הספציפי – מיהן החברות המובילות המתחרות בתחום גופי החימום? מהו קהל היעד העיקרי (אנשים פרטיים? חברות ועסקים? מוסדות מדינה? וכו’…), מהם החיפושים הנפוצים באינטרנט הכוללים ביטויים כמו – “תנורים תעשייתיים” או “גופי חימום”, כמה אנשים מחפשים ביטויים אלו ומהן התוצאות הראשונות שעולות?

בכל הנוגע ללקוח הספציפי – מה מצבו מבחינת דעת קהל? עד כמה הוא מוכר בתחום? מהם האזכורים הראשונים העולים כאשר מחפשים את החברה הספציפית הזו? היכן האזכורים השליליים ומהו התוכן שלהם? מהם היתרונות והחסרונות היחסיים של אותה חברה ביחס למתחרות אחרות בתחום?

 

לאחר ביצוע מחקר מעמיק מתקבלת תמונה ברורה יותר בנוגע למצב הנוכחי, ולכן גם בנוגע לצרכים הספציפיים של אותה חברה בכל הנוגע לבנייה וניהול המוניטין שלה ברשת.

ניהול מוניטין לחברת שיווק גופי חימום

בניית אסטרטגיה ייעודית ללקוח – מטרות, יעדים ודרכי פעולה

לאחר שיש בידינו תמונה מפורטת בנוגע למצב המוניטין ברשת (ובכלל) של אותה חברה, נוכל לבנות עבורה אסטרטגיה ייעודית, כזו אשר תתאים במיוחד עבורה ועבור המצב בו היא נמצאת.

אסטרטגיה זו עשויה לכלול כמובן טכניקות פרסום וקידום שונות, דוגמת קידום אתר החברה תחת מושגים רלבנטיים (תנורים תעשייתיים, גופי חימום וביטויים נוספים הקשורים למוצרים העיקריים שאותה חברה משווקת), יצירת “באז” סביב השם של אותה חברה או המוצרים אותם היא מוכרת, בניית מוניטין חיובי עבור אותו מותג במספר דרכים יצירתיות וכו’. חשוב לציין כי עוד לפני הקידום של החברה ובניית המוניטין החיובי שלה, חייבת האסטרטגיה לכלול גם טיפול בבעיות של מוניטין שלילי, במידה ואלו קיימות.

 

לסיכום, ביצוע של מחקר מעמיק ובנייה של אסטרטגיה ייעודית עבור כל לקוח ולקוח הם שלבים ראשוניים והכרחיים בכל קמפיין ניהול מוניטין מקצועי. הדבר נכון עבור חברה סטנדרטית המוכרת גופי חימום, תנורים תעשייתיים או כל מוצר שגרתי אחר, כמו גם עבור חברות “צבעוניות” יותר בעלות מוניטין פרובוקטיבי יותר, אשר מצריך גם עבודת ניהול מוניטין מורכבת יותר.