איך חברת קוסמטיקה מייצרת לעצמה מוניטין טוב באינטרנט

בעולם בו יותר ויותר מפעילות השיווק והפרסום של חברות מתחומים שונים מנוהלת באינטרנט, בניית מוניטין חיובי באינטרנט – ברשתות החברתיות וברשת כולה היא בגדר חובה של ממש, והזדמנות למינוף עסקי יעיל. במיוחד בתחום תחרותי ורב משתתפים דוגמת עולם הקוסמטיקה. אף חברה מהתחום אשר מעוניינת להישאר במשחק ולהשיג יתרון על פני המתחרות אינה יכולה להרשות לעצמה להזניח את ניהול המוניטין שלה ברשת.

מהן הדרכים היעילות והמומלצות לבנות ולנהל מוניטין באינטרנט עבור חברת קוסמטיקה המנסה למצב עצמה כאחת החברות המובילות בתחום? מהן ההזדמנויות ושיטות הפעולה המומלצות?

בניית מוניטין חיובי למותג מחזקת את החברה ומסייעת בצמיחתה

בנייה מקצועית של מוניטין חיובי עבור החברה והמותג מהווה בסיס לגיוס לקוחות חדשים ושימור הלקוחות הקיימים. במסגרת ניהול מוניטין באינטרנט “חשים את השטח”, נמצאים בקשר ישיר עם הלקוחות שהינן קוסמטיקאיות או הצרכן הסופי שצורך מוצרי קוסמטיקה איכותיים. באמצעות ניהול מוניטין נכון מוודאים כי שירות הלקוחות נותן מענה מושלם, קל לאתר חוליות חלשות עוד לפני שנגרם נזק בפועל, מכירים את פעילות המתחרים ובאופן כללי נמצאים “עם יד על הדופק” כל הזמן, באופן יעיל ומיטבי – כך גם הלקוחות נשארים מרוצים, שכן מי שעוסק בניהול מוניטין מבין שהבסיס למוניטין חיובי הוא מוצר מעולה, שירות מעולה ולקוחות מרוצים, וחברת הקוסמטיקה צומחת ומתפתחת ומגייסת לקוחות חדשים על בסיס המוניטין והערך החיובי שהיא מייצרת עבור לקוחותיה.

בניית מוניטין חיובי בזמנים “שקטים” יחסית עבור החברה היא פעולה רצויה ומומלצת, במיוחד עבור חברת קוסמטיקה איכותית, המתחרה ביצרניות גדולות ובמותגים בינלאומיים. תחום הקוסמטיקה והטיפוח תחרותי ביותר, כאשר חלק מחברות מוצרי הקוסמטיקה הגדולות הן למעשה תאגידים בינלאומיים רבי עצמה והשפעה. עבור חברה המעוניינת להתחרות בענקיות בינלאומיות מסוג זה המחזיקות בתקציבי פרסום ושיווק אסטרונומיים, בנייה וניהול מוניטין באופן מחושב, מתוכנן ומתוחכם, הן פעולות הכרחיות של ממש.

כיצד נבנה ונתחזק מוניטין חיובי ברשת עבור המותג שלנו?

בואו ניקח לדוגמא חברת קוסמטיקה אשר לקוחותיה הינן קוסמטיקאיות והיא בעצם מוכרת מוצרי קוסמטיקה לקוסמטיקאיות.

ישנן דרכים שונות לבנות לחברת קוסמטיקה מוניטין חיובי באינטרנט, הכוללות בין היתר:

–        בנייה וקידום של אתר החברה המציג את כל המוצרים לקוסמטיקאיות אותן ניתן לרכוש אונליין ואופליין.

–        ניהול בלוג מקצועי המדווח לקוסמטיקאיות על חידושים בתחום הקוסמטיקה ומוצרי קוסמטיקה לקוסמטיקאיות, מספר על אירועים לקוסמטיקאיות לקוחות החברה ועוד.

–        העלאת תמונות איכותיות של מוצרי קוסמטיקה לאתרי תמונות מובילים כמו פוטוליגה, לפינטרסט ולדף הפייסבוק, תוך תיאור המוצר, מרכיביו ויתרונותיו הייחודיים, במטרה כי קהל הלקוחות יגיב על התמונה ויעביר משוב חיובי על המוצר החדש.

–        ניהול דף עסקי בפייסבוק – בעוד שקיים דף עסקי ללקוחות החברה, ניתן לנהל קבוצה מקצועית לקוסמטיקאיות בלבד אשר יכולות לשתף חוויות, לשאול שאלות ולקבל מענה מהיר תוך הדדיות ושמירה על מקצועיות מובהקת
בניית מוניטין לחברת מוצרי קוסמטיקה

–        ציוצים בטוויטר – אודות מוצרי קוסמטיקה חדשים שיוצרו, מבצעים חדשים בחברה, ימי עיון וכנסים לקוסמטיקאיות ועוד, השקת קמפיינים דיגיטליים מסוגים שונים ועוד.

–        הפקה והפצה של סרטונים ביוטיוב ובווימאו – הן סרטוני קוסמטיקה מקצועיים והן שימת דגש על עדויות של קוסמטיקאיות מרוצות שהינן לקוחות החברה, עדויות חיוביות המהוות “הוכחה חברתית” אודות השימוש במוצרי קוסמטיקה לקוסמטיקאיות ועוד.

–        שירות לקוחות מעולה גם באמצעות צ’ט, גם באמצעות המדיה החברתית (כדאי ללמוד מדל בעניין זה) התייחסות אישית לכל משוב העולה ברשת מפיהן של לקוחות החברה וטיפול מהיר מאוד בבעיה לשביעות רצונן של הלקוחות ועוד.

–        הנקודה החשובה היא כי גם כאשר הכל מתנהל על מי מנוחות, אסור למערך השיווק וניהול המוניטין של החברה לנוח – יש לבנות ולקדם מוניטין חיובי, אשר יסייע לנו רבות להתמודד עם בעיות אשר אולי יצוצו ביום מן הימים (בשאיפה שלא!)

בניית מוניטין לחברת קוסמטיקה

תחזוק מוניטין חיובי לחברת קוסמטיקה

לאחר שכבר ייצרנו מוניטין חיובי לחברת הקוסמטיקה שלנו, נרצה לתחזק ולשמר אותו באופן שוטף, וזאת על ידי המשך הפעולות בהן נקטנו (אנחנו או אנשי המקצוע המנהלים עבורנו את המוניטין ברשת) באופן רציף.

בנייה וניהול מוניטין חיובי, ושימת דגש על מוצרי קוסמטיקה מעולים ושירות לקוחות יוצא מן הכלל, יכולים למנוע מתקפות פתאומיות ומשברים בלתי צפויים שבמצב אחר היו עשויים לפגוע במותג.

לסיכום,

כיום, ניהול מוניטין חיובי חכם באינטרנט מבוסס על מצוינות. נשמע בנאלי אבל מאוד לא מובן מאליו מסתבר. הדרך הטובה ביותר לנהל מוניטין במקרה שלפנינו, היא לייצר מוצרי קוסמטיקה מעולים, לספק לקוסמטיקאיות ערך מקצועי באמצעות תוכן עשיר וחדשני בכל פלטפורמה שאתם פועלים בה, לפרסם סרטוני הדרכה מקצועיים לקוסמטיקאיות ולתת שירות נפלא עם חיוך על הפנים. כך הקוסמטיקאיות רק יירצו יותר – יותר מוצרים לקוסמטיקאיות, יותר תוכן, יותר קשר עם החברה וימליצו גם לקולגות. אם הקוסמטיקאיות מרוצות, גם הלקוחות שלהן שהינן הצרכניות הסופיות תהיינה מרוצות והחברה תצמח באמצעות מצויינות.