כיצד חברת טיולי ג’יפים יכולה לייצר לעצמה מוניטין טוב באינטרנט

במאמר הבא ננסה להדגים כיצד עשויה חברת תיירות לבנות לעצמה מוניטין חיובי ברשת האינטרנט. ניקח כדוגמה חברה לטיולי ג’יפים, הפועלת בשוק הישראלי ומוציאה גם טיולים לחו”ל, ומתחרה כמובן בחברות טיולים אחרות על קהל הלקוחות המקומי.

ניהול מוניטין באינטרנט הוא קריטי לחברה המעניקה שירותי פנאי ונופש לקהל לקוחותיה ולכן הצלחתה תלויה במיוחד ביצירת מוניטין חיובי, כזה אשר יגרום ללקוחות להיות מרוצים ולחזור שוב בעתיד או להמליץ עליה, וללקוחות פוטנציאליים לבחור בחברה זו על פני חברות אחרות.

ניהול מוניטין ובניית מותג באינטרנט

אחד השלבים הראשוניים והחשובים ביותר עבור חברת הטיולים שלנו יהיה בניית אסטרטגיה של ניהול מוניטין מותאמת אישית. על אסטרטגיה זו להתחשב במגוון פרמטרים הייחודיים לאותה חברה – מהו קהל הלקוחות העיקרי אליו היא פונה (במקרה שלנו – אוהבי טיולי ג’יפים, חובבי טיולים ונהיגה בשטח חובבי ספורט אקסטרים וכד’), כיצד נתפסת חברה זו כיום באינטרנט, מיהן חברות הטיולים העיקריות המתחרות בחברה זו ומה מצבן מבחינת מוניטין ברשת, מהם ה”נכסים” שצברה אותה חברת טיולים ברשת עד כה (למשל – מה מצבו של אתר האינטרנט שלה, כמה אנשים עוקבים אחריה ברשתות החברתיות) ועוד.

בניית מוניטין לחברת טיולי ג'יפים בגיאורגיה

על האסטרטגיה להכיל גם את היעדים והמטרות של החברה בכל הנוגע לפעילותה ברשת. למשל – פריסה ברשתות החברתיות, מגוון הופעות בדף תוצאות החיפוש עבור מילות מפתח נבחרות, מסרים מרכזיים במסגרת ניהול מוניטין ועוד.

יישום האסטרטגיה

לאחר שנבנתה והוגדרה אסטרטגיה ברורה, יש להתחיל להוציאה אל הפועל בצורה שיטתית. לדוגמה, נניח ובמסגרת המחקר המקדים שביצענו גילינו כי ביטויים חשובים דוגמת “טיולי ג’יפים לגיאורגיה” או “טיולי ג’יפים בחו”ל” זוכים לחיפושים רבים ולכן נרצה לקדם את אתר החברה תחת מילות מפתח אלו. עכשיו עלינו לבנות קמפיין קידום אתרים המתחשב בממצאים אלו ואולי כזה אשר ישלב בין קידום אורגני לקידום ביוטיוב וכו’.

באופן דומה יש לפעול בצורה שיטתית ומקצועית גם במסגרת קמפיין ברשתות החברתיות, ולבצע מעקב מתמיד אחר הפעולות המבוצעות בקמפיין – האם הן משיגות את יעדן, אילו התאמות כדאי לבצע וכו’.

חשוב להדגיש כי הן עבור בניית האסטרטגיה והן עבור יישומה, נדרש יידע מקצועי מעמיק והבנה אמיתית בעולם השיווק הדיגיטלי וניהול מוניטין. אלו הם תחומים מורכבים, דינאמיים המתעדכנים מדי יום ביומו וחשוב להכיר את החדשות בתחום.

מוניטין של חברת טיולי ג'יפים 

בניית מוניטין חיובי

כל חברה העוסקת בתחום התיירות, כדאי שיהיה לה מוניטין חיובי ברשת באמצעות לקוחות מרוצים שמעלים תמונות יפות ומספרות על חוויות נפלאות, באמצעות מכתבי תודה באתר האינטרנט, פוסטים חיוביים בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות ועוד.

בניית מוניטין חיובי הינה קריטית על מנת לגייס לקוחות חדשים, והדרכים לעשות זאת רבות ומגוונות. ראשית והכי חשוב – זה באמת להיות מצויינים ולספק שירות מושלם ללקוחות שלנו. היה וגילינו לקוח לא מרוצה, חשוב לבדוק את פרטי האירוע, לפצות אותו כך שירגיש טוב, לבדוק היכן טעינו וכיצד לתקן זאת כך שלא יקרה שוב ובאמת להפוך את אותו לקוח ללקוח נרגש שאח”כ גם ימליץ עלינו בחום ואהבה למכריו.

כדאי לפעול באופן אקטיבי בפורומים ולהיות פעילים בקבוצות דיון שונות העוסקות בטיולי ג’יפים ולהפיץ בהן מסרים חיוביים אודות הטיולים שמציעה החברה שלנו (בשקיפות מלאה. לא להתחזות למישהו שאנחנו לא), לתת מענה ישיר ומהיר לשאלות ותהיות, לסייע ללקוחות פוטנציאליים ולספק המון ערך – הן מקצועי והן שירותי. אותם לקוחות פוטנציאליים, מתי שהוא לאורך הדרך יהפכו ללקוחות משלמים. נתינה תמיד משתלמת בבניית מוניטין חיובי באינטרנט.

טיפים נוספים לבניית מוניטין באינטרנט

לשם הדוגמא בחרנו בחברה העוסקת בתחום טיולי ג’יפים, אך זה נכון לכל חברת תיירות.

  • מומלץ להעלות פרסומים חיוביים במגוון פלטפורמות שונות. לדוגמא, להעלות סרטוני ווידאו קצרים ביוטיוב, בווימאו ובפייסבוק. חשוב: לשים לב כשמעלים סרטון וידאו כי התגים, הכותרת והתיאור משרתים את הלקוח ועוזרים בקידום שם המותג, לדוגמא כותרת אפשרית לסרטון ווידאו שנעלה לאתר טיול ג’יפים לגיאורגיה: טיול ג’יפים לגיאורגיה –  הגשמת חלום. את התיאור של הסרטון גם נפתח במילים:” טיול ג’יפים לגיאורגיה של חברת… הוגדרה על ידי המשתתפים כחוויה של פעם בחיים והגשמת חלום! בסרטון שלפנינו נראה אתר בו ביקרנו ביום השני…” כלומר, התיאור גם יכלול מילות מפתח שחשוב לנו לקדם אך גם יתאר את מה שנראה בסרטון.
  • מומלץ להעלות מצגת תמונות ותיאור קצר של מסלול הטיול בגיאורגיה לאתר מצגות כדוגמת Slideshare עם קישור שמוביל לאתר שלנו. כך אנו מתחילים לבנות את עצמנו כברי סמכא מצד אחד, ומצד שני משתפים לקוחות פוטנציאליים ב”הוכחות החברתיות” שלנו – הרבה תמונות יפות ובעיקר המון לקוחות מרוצים.
  • נעלה כמובן פוסטים עם תמונות מנצחות הן לדף הפייסבוק שלנו והן לקבוצות טיולי ג’יפים רלוונטיות בפייסבוק. כדאי לתייג את המשתתפים בתמונות (באישורם כמובן) וכך גם כל החברים שלהם יראו את הטיול המשגע בו הם נכחו והם יוכלו להוסיף את המשוב החיובי שלהם ולסייע בידינו עוד יותר, בבניית המוניטין החיובי שלנו.
  • נצייץ בטוויטר עם קישור לדף המתאים באתר, על הטיול המוצלח עם קישור לתמונות מהטיול ונדווח על המועד לטיול הבא. גם כאן חשוב להשתמש במילות מפתח רלוונטיות לבניית התדמית.
  • מומלץ להעלות לאתרי תמונות כמו: “פוטוליגה”, תמונות מובילות המהוות “הוכחה חברתית” להצלחת הטיול ולקשר את התמונה / הפרופיל אלינו לאתר לעמוד המתאים.

טיול ג'יפים לגיאורגיה
לסיכום,

בדוגמא שלפנינו התייחסנו לניהול מוניטין באינטרנט של חברה המתמחה בטיולי ג’יפים בחו”ל ובארץ אשר חייבת ליצור לעצמה מוניטין חיובי ברשת לפעול בצורה ומקצועית כדי לגייס לקוחות חדשים. מה חשוב לזכור?  לבנות אסטרטגיה פרטנית של ניהול מוניטין באינטרנט העונה בדיוק על הצרכים והתנאים המאפיינים את אותה חברה, ליישם אסטרטגיה זו באופן שוטף ולאורך זמן, ובמידה וצצות בעיות, לפתור אותן בזמן אמת בדיוק במקום שם החלו. והכי חשוב: לדאוג כי הלקוחות יהיו מרוצים. הם יעזרו לנו הכי טוב לבנות מוניטין חיובי באינטרנט.

המאמר בחסות: מאסטר טריפ – מטיילים את החלום