ניהול מוניטין באינטרנט בעזרת רשתות החברתיות

רשתות חברתיות שונות, ובראשן פייסבוק כמובן, משמשות כיום כזירה העיקרית לשיווק דיגיטלי, זירה עליה אי אפשר לוותר אם אתם מנסים לקדם עסק מסוג כלשהו או לבנות מוניטין לעצמכם או לעסק שלכם.

אותן רשתות אמנם מארחות מיליוני ומיליארדי גולשים מדי יום, מה שמבטיח קהל יעד עצום ומגוון, אך במקביל גם מספר המפרסמים באותן רשתות גדל, ולכן גם רמת התחרות גבוהה. על מנת לבנות תדמית באינטרנט במסגרת ניהול מוניטין אישי או ניהול מוניטין למותג, אתם יכולים להסתייע בבניית קמפיין ממומן, כך שיתמוך במטרה – לקדם את המותג בדף תוצאות החיפוש.

השימוש ברשתות החברתיות מסייע לייצר מוניטין טוב יותר עבור מותג או פרסונה כשמדייקים את המסר ומשווקים אותו בצורה הנכונה.

להלן מספר נקודות קריטיות שלא כדאי לפספס בעת בניית והרצת קמפיין לבניית תדמית וחיזוק המוניטין ברשתות החברתיות.

פילוח וטרגוט נכון של קהל היעד – על מנת להתמודד עם העושר העצום של הגולשים ברשתות החברתיות, לא ללכת לאיבוד מצד אחד ולהצליח להשיג את המטרה מצד שני, מומלץ להקדיש לא מעט משאבים על פילוח וטרגוט נכון ומתוחכם של קהל היעד שלכם. כיצד נעשה זאת? במגוון דרכים שונות, דוגמת חיפוש והצטרפות לעמודי קבוצות בפייסבוק אשר עוסקים בדיוק בתחום בו אתם עוסקים, ביצוע חיפושים מתקדמים וממוקדים יותר המתבססים על העמודים הרלבנטיים שכבר מצאתם, ועוד.

 

ניהול מוניטין ברשתות החברתיות – אחד השימושים החשובים ביותר שניתן לעשות ברשתות החברתיות הוא ניהול מוניטין. תחום זה מסייע בהצגת התדמית האמיתית שלנו – מי אנחנו באמת, בתיקון של מוניטין שלילי אשר נוצר בצדק או שלא בצדק (אם בצדק, אז קודם כל צריך לתקן את הדרך ורק אז לשדר את התדמית החדשה). על ידי שימוש בניהול מוניטין נכון ומקצועי ברשתות החברתיות ניתן לתקן נזקים עצומים הנוצרים בעקבות פרסומים שליליים, ולהשתמש בשיווק דיגיטלי ממוקד במטרה “לייצב” את המוניטין של אותה פרסונה/חברה ולהציגה באור חיובי. ההשלכות של ניהול מוניטין ושיווק המוניטין ה”מתוקן” ברשתות החברתיות הן עצומות, ובאות לכדי ביטוי במגוון תחומים שונים. חשוב לזכור – יש לפעול בשקיפות מלאה ברשתות החברתיות. אין פה מטרה להסתיר עוולות ולשדר תמימות כשהמצב אינו כזה, אלא המטרה היא להיות מצויינים במה שאנו עושים, לתרום לקהילה, לתת שירות מעולה ואת זה להציג הכי נכון שאפשר באמצעות בניית תדמית. במידה וטעיתם או שהמוניטין שלכם נפגע בצדק, חשוב מאוד להתנצל ולתקן כל טעות או עוגמת נפש שנגרמה ללקוח וגם את זה אפשר לשדר בשקיפות, אך באופן שיווקי שלא מגדיל את הנזק עוד יותר.

ניהול מוניטין ברשתות חברתיות 

הבחינו בין סוגים שונים של קהל מתעניינים והתייחסו אליהם בהתאם – לאחר שכבר יצרתם תנועה בקמפיין שלכם והתחלתם לייצר עניין (דוגמת אנשים אשר מבקרים בעמוד שלכם), חשוב להבחין בין סוגים שונים של קהל מתעניינים. ניתן לנסות ולהגדיר משתמשים שונים המבקרים אצלכם כקהל רלבנטי  או “חם” יותר, אל מול קהל “קר” יותר. לדוגמה, לקוחות אשר כבר רכשו מכם בעבר ועכשיו מתעניינים שוב ייחשבו כמובן לקהל רלבנטי וחם במיוחד, כאשר משתמשים אשר רק התעניינו וביקרו אצלכם פעם אחת ייחשבו כקהל קר יותר.

עכשיו, לאחר שסיווגנו (לפחות באופן גס) את קהל המתעניינים לקטגוריות של רלבנטיות גבוהה או נמוכה יותר, נתייחס אליהם בצורה שונה בצעדי ההמשך שננקוט. במקרה של קהל שנחשב “חם” אנחנו יכולים לדלות הרבה יותר פרטים (למשל – מה הוא רכש מאיתנו, כמה פעמים ביקר אצלנו ובמה בדיוק התעניין וכו’) וכך להתאים לסוג קהל זה מסרים שיווקיים ספציפיים יותר. עבור הקהל ה”קר” יותר אולי נרצה להמשיך עם מסרים כלליים יותר או מסרים אשר נועדו ליצור עניין ראשוני ולמשוך את אותם גולשים לאתר שלנו בו יקבלו מידע נוסף ומפורט יותר

ניהול מוניטין ברשתות החברתיות

כתבו בנימה אישית – אחד היתרונות הגדולים של הרשתות החברתיות הוא כי כולנו נמצאים שם, בין היתר, גם כעצמנו (בפרופילים האישיים שלנו), ולא רק כעסק שאנחנו מנסים לשווק. לכן, כדאי לנצל את המאפיין הזה ולבנות לפחות חלק מהמסרים בקמפיין שלנו כמסרים הכתובים בנימה אישית, בשמנו או בשם אדם אחר, אבל מישהו עם פנים ושם (בניגוד לבית עסק או ארגון). מסרים וסיפורים אשר כתובים בנימה אישית מושכים בד”כ יותר תשומת לב ואמפטיה.

בקמפיינים חשובים אל תוותרו על ליווי מקצועי – גם אם אתם כבר מנוסים ומתורגלים בשיווק דיגיטלי ושיווק ברשתות החברתיות, בקמפיינים חשובים אל תוותרו על אנשי המקצוע והמומחים אשר עוסקים בדיוק בתחום זה לפרנסתם. אין חכם כבעל ניסיון ואין תחליף למקצועיות, בעיקר בתחום חם ותחרותי כמו שיווק דיגיטלי. משווקים דיגיטליים מנוסים ומקצועיים כמו “lemesh” לדוגמה אשר כבר בנו והריצו אינספור קמפיינים דיגיטליים, יתנו לכם יתרון שקשה מאוד להשיג לבד.

המאמר בחסות למש – שיווק דיגיטלי באינטרנט