אופטימיזצית ניהול מוניטין

צוות אנשי מקצוע בעלי ידע וניסיון רב בתחום קידום אתרים אורגני שהנו קריטי ליצירת אופטימיזציה אידיאלית עבור אתר האינטרנט ולכדי למקסם ניהול מוניטין ברשת.
אופטימיזציה לאתר אינטרנט – השינוי מתחיל מבפנים

אין ספק כי רשת האינטרנט התפתחה באופן משמעותי ביותר, החל משחר ימיה ועד לתקופתנו אנו. כיום, היא מכילה בתוכה אינספור אתרי אינטרנט המוצעים לקהל הגולשים הרחב. עם זאת, כמו שיש כמות ומגוון נרחב של אתרים, כך יש גם תחרות אינטנסיבית בכל תחום, בייחוד כאשר מדובר על אתרים עסקיים המבקשים למכור מוצרים ושירותים למיניהם. ניהול מוניטין באינטרנט יכול לסייע באופן ניכר להתבלט מעל פני המתחרים. העיקרון הבסיסי בצבירת מוניטין ברשת הוא להגיע לכמה שיותר גולשים ולהציג בפניהם את טיב המוצרים ומידת הניסיון והמומחיות בתחום.
הדרך להביא יותר גולשים לאתר ולהניע אותם לפעולה הרצויה מתבצעת באמצעות תהליך אופטימיזציה של האתר. לכן, ניהול מוניטין באינטרנט מתבצע בצורה טובה יותר על ידי תהליכי אופטימיזציה לאתר המתבצעים כהלכה, המאפשרים לבעלי האתר להראות לגולשים תכנים התפורים בדיוק לפי מידותיהם. כיצד ניתן לעשות זאת? על כך במאמר שלפניכם.

 

מה זה בכלל אופטימיזציה לאתר אינטרנט?
אופטימיזציה לאתר אינטרנט (Website optimization) מתייחסת לשיפור האתר והתאמתו לקהל היעד ולמנועי החיפוש וזאת במטרה להביא יותר גולשים לאתר ולהניע אותם לפעולה, בין אם מדובר ברכישת מוצר ובין אם מדובר בהרשמה לניוזלטר לדוגמא. האופטימיזצייה בדרך כלל נעשית בשני מישורים עיקריים – במבנה האתר ובתוכן שיש בו. שיפור המבנה יכול להיעשות בחלקים רבים באתר, החל מאופן העיצוב שלו, דרך הדפים המרכיבים אותו ועד לכתובתו. שיפור התוכן מתייחס לבחינת התכנים הקיימים באתר, הכוללים בין היתר את סקירת תולדות החברה ומוצריה, מאמרים שונים בתחום בו היא עוסקת וכותרות שונות. כמו דברים אחרים, גם ניהול מוניטין מקוון ייעשה בצורה הטובה ביותר אם מרבית האנרגיה והמשאבים יתמקדו בנושאים ונקודות ספציפיות. על כן, אופטימזצייה לאתר נעשית על מספר דפים עיקריים באתר, אשר אליהם נכנסים יותר גולשים. כמו כן, אופטימיזצייה איכותית נעשית לרוב על פי ניסוי וטעייה, דבר המאפשר הפקת לקחים ולמידה פרודוקטיביים יותר.

 

העצמת ניהול מוניטין מקוון באמצעות אופטימיזציה
אופטימיזצייה לאתר אינטרנט נועדה בראש ובראשונה בכדי להגדיר את ההעדפות של קהל היעד. דבר זה מקבל חשיבות יתרה בייחוד כאשר החברה עצמה או מנהלי האתר אינם נמנים עם קהל היעד. לדוגמא, אם אתם מבקשים לשווק מוצר איכותי עבור בני 16-18, איך תוכלו לדעת בביטחון אילו אלמנטים באתר מושכים אותם? דרכי הניסוי של האופטימיזצייה מאפשרות לכם לקבל מושג ברור יותר על כך (פירוט בהמשך). מידע זה הנו חיוני ביותר בשני פנים – הוא מסייע לקידום אתרים איכותי מחד ויכול להוביל בסופו של דבר להעצמתו של ניהול מוניטין ברשת מאידך.

דרכים שונות לאופטימיזציה לאתר אינטרנט
על אף שישנן דרכים רבות לביצוע ניסויים באופטימיזציית האתר, יש שתי אפשרויות עיקריות עליהן ניתן להתבסס. ראשית, על ידי ניסוי A/B תוכלו להשוות את תפקודן של שתי גרסאות של אותו העמוד. לדוגמא, אם מבקשים לבחון דף בית הכולל ביקורות מפרגנות לעומת דף הבית קיים בו יש תמונות איכותיות של המוצרים המשווקים, ניתן לעשות זאת על ידי ניסוי זה. שנית, ניסוי רב-וריאציות מאפשר לבחון מספר אפשרויות של תכנים בדף אחד ולראות אילו מהם טובים יותר. לדוגמא, אם מבקשים לבחון מהי דרך הרכישה הנוחה ביותר באתר המציע קנייה מקוונת, ניתן ליצור שלושה תרחישי קנייה ולבחון איזה מהם הוא יותר אפקטיבי.

כיצד למקסם את השפעת האופטימיזציה על ניהול מוניטין מקוון?
לפניכם אסופת עצות שיסייעו לכם ליצור אופטימיזצייה טובה יותר לאתרכם וכן, ניהול מוניטין ברשת אשר הנו פרודוקטיבי יותר:
ניתן להקביל בין ניהול מוניטין און ליין לבין תפירת שמלה מושקעת במיוחד. כמו שלא כדאי להשקיע את מיטב כספכם על כפתור יקר ומהודר הנמצא במקום אותו אף אחד לא יכול לראות, כך מומלץ שלא להשקיע את התקציב על אופטימיזצייה לדפים באתר שאינם חשובים כל כך. לכן, לפני שאתם מבצעים אופטימיזצייה לאתרכם, מומלץ לבדוק לאילו דפים מגיעים יותר גולשים, דבר ההופך את הדפים הללו לחיוניים יותר עבורכם.
ניהול מוניטין ברשת מתבסס על הפרטים הקטנים. על כן, מומלץ שלא להזניח את הדפים המפנים אל דפי המטרה אליהם הגולש מגיע לאחר שעשה פעולה כלשהי. דפים אלו בעצם מעודדים את הגולש לבצע את הפעולה המתבקשת. גם אם הרושם הראשוני של האתר הוא נהדר, כל עוד דפים אלו מוזנחים, מרבית הסיכויים שהגולשים יברחו מהאתר כשיגיעו אליהם.
בכדי ליצור אופטימיזצייה אידיאלית, כזו היוצרת ניהול מוניטין ברשת אשר הנו מבוסס וחזק, מומלץ שלא להוסיף יתר על המידה. אופטימזציית יתר עלולה לפגוע באופן ניכר באתר ובמטרותיו. לכן, כדאי לבצע אופטימיזצייה לאתרכם על ידי מקדמי אתרים המתמחים בכך שיוכלו לשפר את האתר בדיוק על פי המידות הרצויות.

לסיכום, ניתן לראות כי תהליכי אופטימיזציה לאתר אינטרנט, הן מבחינת המבנה שלו והן מבחינת התוכן, מסייעים באופן משמעותי לניהול מוניטין באינטרנט. שפע אפשרויות הניסוי והבחירה תורמות לכדי יצירת אתר טוב יותר, המציג תכנים העונים בדיוק להעדפות הגולשים.

על פעילותנו – “ניהול מוניטין באינטרנט בע”מ”
צוות אנשי מקצוע בעלי ידע וניסיון רב בתחום קידום אתרים שהנו קריטי ליצירת אופטימיזצייה אידיאלית עבור אתר האינטרנט כדי לכדי ניהול טוב יותר של המוניטין ברשת. אם הנך זקוק להדרכה ולעזרה ביצירה וניהול מוניטין ברשת, הנך מוזמן ליצור קשר עם הצוות המקצועי.