הבחירות קרובות! ניהול מוניטין לפולטיקאים

הבחירות הקרובות מגבירות את הדרישה לשירותי ניהול מוניטין ייעודיים למועמדים המבקשים לרוץ למפלגות שונות בבחירות לרשויות המפלגות השונות בישראל, כמו גם, ניהול מוניטין למפלגות לרשות הכנסת.

ביקוש זה לשירותי ניהול מוניטין אונליין אולי מראה יותר מתמיד את שינויי הצריכה באינטרנט כמו גם, שינוי מחשבתי אצל אנשי ציבור על חשיבות האינטרנט בקרב קהל הבוחרים של שנת 2012 . הידיעה וההבנה שיש כיום אפשרות לפקח על הנעשה באינטרנט בקרב הבלוגים והפורומים השונים תוך מתן תשובות מהירות לקהל הבוחרים הפונציאליים, מושך את המועמדים הפוליטיים להשתמש בכלים אלו המספקים זרם של מידע מקוון ממוקד מטרות הקמפיין.

מפלגות כמו הליכוד, העבודה ועוד הבינו את הכוח שיש למי ששולט במדיות החברתיות והן מעסיקות חברות שונות ובינהם חברות לניהול מוניטין באינטרנט, המתחרות בינהם על מי יגיע ראשון לבוחר הפוטנציאלי ויספק מידע שאולי הוא חיפש באינטרנט. המדיות השונות בהם פוליטיקאים מנסים להגיע לבוחר הינן רבות , אם זה ע”י בניית דפים יעודיים עם אינפורמציה ממוקדת בפייסבוק, אם ע”י ניהול בלוג ממוקד מטרות בבלוגים חזקים כגון קפה דה מרקר ודומיו, או ע”י בלוגים מבוססי מגדר כלשהו כמו סלונה ואחרים.

בארה”ב, לדוגמא, הבחירות לנשיאות הולכות ומתחממות מיום ליום והמלחמה בין המועמדים כבר הוכיחה שמציאת מנהל קמפיין מקצועי שינהל קמפיינים בעלי חשיבות פוליטית, חשוב באותה מידה,כמו מציאתה של חברת ניהול מוניטין הטובה ביותר אשר תנהל בצורה מיטבית את המותג.

המגזר הפוליטי כבר הבין שההשפעות של מוניטין שלילי יכולות להיות ארוכות, ויש להן את הכוח להשפיע על קולות של בוחרים ולעלות, בסופו של דבר, בבחירתה או נפילתה של המפלגה. מסיבה זו, הפנייה לחברות לניהול מוניטין, אשר ייבנו אסטרטגיה נכונה לניהול המותג, ואשר יהיו מסוגלות לדחוק מדיה שלילית ולא מחמיאה תוך שיפור התוצאות החיוביות, הפכה להיות כה קריטית.

חשיבותו של ניהול מוניטין מקצועי במערכה הפוליטית
בעולם של היום, בהכנות לקראת בחירות,החשיבות של ניהול מוניטין באינטרנט לעומת החשיבות של חשיפה פנים אל פנים בתקשורת המשודרת ובתקשורת הכתובה,היא שווה. מאחר ולרוב הבוחרים יש את האפשרות לחקור על מועמדים באינטרנט, החשיבות של שמירה על מוניטין מקוון חיובי הוא היבט קריטי של עיצוב אסטרטגיה לקמפיין מנצח.

פעולה זו מציגה אתגרים רבים. בראש ובראשונה, לפוליטיקאים צריכה להיות הבנה עד כמה חשיבות האינטרנט בחיי היומיום של הבוחר. הפוליטיקאים צריכים להיות מסוגלים לשלוט במדיה משלהם ולעלות מידע חיובי באינטרנט באופן שוטף, כמו גם אינפורמציה ממוקדת מטרות אשר תסייע לבוחרים להזדהות עם מטרותיהם. במידה והם אינם מסוגלים לעשות זאת בצורה מקצועית הם פונים לחברות לניהול מוניטין אשר עושות זאת עבורם.

ניהול מוניטין לקמפיין עבור פוליטיקאי, הינה לא קלה במקרה הטוב ומסובכת ומורכבת במקרה הפחות טוב. יש צורך באסטרטגיה ייעודית אשר תאפשר להישאר ממוקדים על מטרות הקמפיין. ראשית, הפוליטקאים צריכים לקחת בחשבון, שבכדי להגיע לתוצאות חיוביות ומשביעות רצון תחת מילות חיפוש ייעודיות ,יש צורך להתחיל בבניית ניהול המוניטין מוקדם ככל האפשר. פעולות הנעשות באינטרנט דורשות את הזמן שלהם ואי אפשר לצפות לכך שתהליכים לשיפור המוניטין באינטרנט יוכלו להעשות מהיום למחר.

ניהול מוניטין לפוליטיקאים
שלא כמו אצל בעלי עסקים או מוצרים, ניהול מוניטין עבור פוליטיקאים דורש אסטרטגיות הרבה יותר אגרסיביות מאשר יוזמות של ניהול מותג אופייני. מאחר וקמפיין הינו בעל תוחלת חיים קצרה וברובה גם ידועה מראש, הזמן לניהול המוניטין באינטרנט הינו גם קצר ולכן צריך להיות מפוקס עד מאד עם פנייה מדוייקת, עוצמתית וברורה לקהל ההבוחרים הייעודי. לחברות ניהול מוניטין יש את האפשרות לנטר ולפקח על הנעשה באינטרנט ולספק לפולטיקאי את המידע שהוא צריך בכל שעות היממה.

היתרונות של מערכת לניהול מוניטין מקצועי מעניק יתרונות רבים עבור המתמודד לרשות פוליטית והציבורית . בראש ובראשונה, קמפיין ממוקד יציג מידע חיובי בפני הבוחרים הפוטנציאליים באינטרנט. בפרסום של מדיה חיובית על בסיס יומי, נוצרת תהודה ורצף של מוניטין טוב אשר מציף את תוצאות החיפוש ויכול לדחוק רישומים אחרים פחות מחמיאים, כשהוא מבוצע בצורה מסויימת. כמו כן, האינטרנט הוא במה להציג בפני קהל הבוחרים את המצע הפוליטי של המפלגה והמתמודד. ישנה האפשרות להציג דיעות שונות במגוון נושאים, להעלות סרטונים ולענות על שאלות.

כיום, המגזר הפוליטי שתמיד מחפש ערוצים נוספים לפרסם את מצעו ,לא יכול להתעלם יותר מהכוח האדיר של האינטרנט ומהאפשרות שהוא נותן להגיע למחוזות שונים וללבבות הבוחרים. אסור לשכוח, כי כוח זה יכול לשמש כחרב פיפיות היכולה לפנות כנגד המועמד ולהרוס את סיכוייו בעתיד.

המלצות לפני בחירת חברה לניהול מוניטין באינטרנט

1. יש לבדוק את המוניטין שלכם באינטרנט באופן שוטף
2. במיוחד בתחום הציבורי חשוב לנהל את המוניטין שלכם בצורה מקצועית ונכונה
3. במידה ואין באפשרותכם לנהל זאת בעצמכם, יש לבדוק היטב את החברות לניהול מוניטין שיכולות לעשות זאת עבורכם, ואך ורק לאחר שבדקתם, תעבירו את הטיפול ותדאגו לדיווח חודשי על הנעשה בעניינכם.
אנחנו, בחב’ ניהול מוניטין בע”מ יכולים לעשות זאת עבורכם. בין השירותים אותם אנו מציעים- ניהול מותג פוליטי או ציבורי, דחיקת מוניטין שלילי ע”י חיזוק המוניטין החיובי (באמצעים כשרים בלבד!), חיזוק מותג, ניטור פעילות ברשת, בניית זהות חיובית, בניית מותג באמצעות ניהול מוניטין שוטף ועוד.

ניהול מוניטין בע”מ – התקשרו עוד היום! 09-9584438 או שלחו מייל ל- info@mro.co.il