מה זה ניהול מוניטין?

ניהול מוניטין באינטרנט ובניית זהות ברשת מאפשר לכם להראות טוב ברשת, להרגיש טוב, ולתת את השירות הטוב ביותר ללקוחות שלכם.
ניהול מוניטין באינטרנט הינו ניהול מוניטין אישי ו/או ניהול מוניטין ארגוני ברשת האינטרנט, הכולל טכניקות ופעילויות המתמקדות בתכנון, ביצוע ואחזקה של האסטרטגיה לשיפור המוניטין באינטרנט, כאשר אחת המטרות העיקריות היא חיזוק הנוכחות החיובית ברשת .

ניהול מוניטין באינטרנט מורכב וכולל את כל הפרמטרים המרכיבים סל שלם של “בניית זהות באינטרנט” בטכניקות של קידום אתרים (SEO) ושיווק באינטרנט, הכוללים: אתרי אינטרנט, בלוגים, פעילות במדיות החברתיות, השתתפות בקבוצות דיון, פורומים וקבוצות עסקיות, פרופילים עסקיים, גיוס הצבעות גולשים, פרסום מאמרים מקצועיים, ניטור ביקורות צרכנים וזיהוי בעיות הדורשות טיפול של מחלקת שירות לקוחות, פרסום תמונות ברשת, הפקת סרטונים באתרי סרטים כמו יוטיוב ועוד.

ניהול מוניטין באינטרנט מתייחס לשיפור ולטיפול שוטף של המוניטין האישי והניטראלי של אדם ברשת. ניהול מוניטין ארגוני אונליין משתלב ומיישר קו עם אסטרטגיית השיווק ובניית המוניטין של החברה.

כל שירותי ניהול מוניטין באינטרנט הניתנים על ידינו, ממוקדים למטרה של בניית הזהות שלך ברשת ו/או שמירה על הישגים קיימים. לשם ניהול המוניטין שלך אנו בונים עבורך אסטרטגייה המתאימה רק לך. כחלק בלתי נפרד מאסטרטגיית ניהול המוניטין אנו עובדים במקביל על מישורים שונים ומגוונים.

כאמור, באסטרטגיית ניהול מוניטין באינטרנט אנו משתמשים במגוון טכניקות מתקדמות של קידום אתרים ושיווק באינטרנט. כלים לניהול מוניטין כוללים בין היתר, גם התייחסות לתגובות צרכנים. אתרי ביקורות וחוות דעת של הגולשים יכולים להוות גורם מכריע ביצירת רושם ראשוני, ולהוביל להצלחת המותג עם אסטרטגייתניהול מוניטין נכונה.

ניהול מוניטין באינטרנט – קשה לבנות קל להרוס
בעמל רב הצלחתם לבנות תדמית מכובדת לחברתכם וליצור מוניטין למותג שלכם (בין אם המותג הינו מוצר, או בן אדם). החדשות הרעות הן שבעידן האינטרנט והצגת תוצאות החיפוש בזמן אמת, כל אחד יכול תוך דקות ספורות, לפגוע במוניטין שלכם. ביקורת צרכנים שלילית, טוקבק או פוסט בבלוג שנועדה לפגוע בכם, יכולים לטפס בקלות לראש דף תוצאות החיפוש ולגרום ללקוח פוטנציאלי לעבור למתחרה גם כשהביקורת כלל אינה מוצדקת.

מוניטין חיובי יכול להינזק תוך דקות על ידי כמעט כל אחד, כולל המתחרים שלכם. מנועי החיפוש נותנים עדיפות לאתרי ביקורות צרכנים כשירות לציבור הגולשים, אולם בגלל זה, אתרים אלה סובלים לפעמים גם משימוש לרעה של ביקורות שליליות שהושמו שם על ידי מתחרים ומקורות המעוניינים לפגוע במוניטין החיובי של המותג. פרסום שלילי מקוון יכול לגרום להפסד כספי ניכר לארגון, לפגוע במוניטין העסקי או האישי ולעוגמת נפש גדולה. ללא טיפול מקצועי פרסומים שליליים אלו יכולים להישאר בדף הראשון לאורך זמן ולגרום לנזק מתמשך, גם אם אינם נכונים. ניהול מוניטין ובניית זהות איכותית יאפשרו לכם לטפל בבעיות הניתנות לטיפול, בזמן אמת.

ניהול מוניטין – כיצד להגן על המוניטין שלך ברשת? לראות את הנולד
לגוגל חשוב להציע תוצאות מגוונות בדף תוצאות החיפוש. זה בא לידי ביטוי בכך שלא יופיעו יותר משתי תוצאות חיפוש בדף אחד מאותו אתר. במידה ואתם פועלים נכון, הדומיין שלכם יהיה ראשון עבור שם המותג שלכם והתוצאה השנייה עשויה להציג דף פנימי באתר שלכם. אבל זהו. שמונה תוצאות נוספות יציגו פרסומים מאתרים אחרים. הרעיון בניהול מוניטין הוא לא לתת ליד הגורל להחליט מה תהיינה שמונה התוצאות הנוספות שיוצגו בעמוד זה אלא לנהל את העניינים.

מה שכדאי לדעת אודות ניהול מוניטין באינטרנט זה שחשוב להיות אקטיביים, לנקוט אמצעי זהירות ולהקדים תרופה למכה. קל יותר לטפל בבעיות כשיש בסיס לפעילות מאשר להתחיל לפעול ללא בסיס איתן ברשת. במידה ואין לכם כרגע כל בעיה עם שמכם או עם שם המותג שלכם – מצויין. אך חשוב כי תשקיעו את המשאבים הנדרשים לבניית זהות חיובית ברשת שגם תמזער נזקים עתידיים במידה ויתרחשו.

במקרים רבים קמפיין של ניהול מוניטין יכול לקחת חודשים ארוכים וגם שנים עד להשגת התוצאות הרצויות. אם מוכנים מראש למשבר מבחינת ניהול מוניטין, ניתן לקצר מאוד את משך הזמן שייקח להגיע לדף תוצאות חיובי יותר.

בכדי לשלוט בכל מה שקורה כיום ברשת בעידן החיפוש הגלובלי וקבלת התוצאות בזמן אמת יש צורך באסטרטגיה אונליין. לא הכל ניתן לשליטה. בעוד שקשה לנבא מתי יפרוץ משבר ספציפי, ניתן לומר באופן סטטיסטי כי במהלך חמש השנים הבאות, 83% מהחברות יתמודדו עם משבר כלשהו שישפיע על ערך המנייה שלהן. כלומר, משבר אולי אינו ניתן לניבוי אך לא ניתן לומר כי הוא אינו צפוי מתישהו.

כאמור, פוסט בבלוג חשוב של בר סמכא, ידיעה בפורום, או אפילו ציוץ בטוויוטר, יכולים כיום, בעידן החיפוש והעדכון בזמן אמת, לפגוע או לקדם מותג (בין אם המותג הינו מוצר, או שמו של אדם). לא חסרות לכך דוגמאות. לפני מספר שנים התרחש הסיוט הגדול של חברה המייצרת מנעולים לאופניים ולמכשירי ספורט, כשפוסט בפורום מקצועי גילה כי ניתן לפתוח את אחד ממנעולי החברה באמצעות עט כדורי. הידיעה פשטה ברחבי העולם תוך ימים ספורים והחברה נאלצה ליזום מבצע חסר תקדים של החלפת המנעולים בו החליפה 400,000 מנעולים ב – 21 מדינות שונות ברחבי העולם בחינם.

ניהול מוניטין בע”מ – מי אנחנו?
אנו מומחי קידום אתרים, SEO, הנעזרים בניסיון הרב ובמקצועיות שצברנו לאורך שנות פעילות רבות כדי להגן על המוניטין שלכם. המטרה שלנו היא לעזור לכם להופיע טוב ברשת. ניהול מוניטין ובניית זהות באינטרנט מאפשרים לכם לתת שירות טוב יותר ללקוחותיכם, להיות נגישים ולמקסם את המותג שלכם.