ניהול מוניטין באינטרנט בעידן הטכנולוגי – סירי

מה הקשר בין ניהול מוניטין באינטרנט לבין טכנולוגיות חכמות בסמארטפון כגון סירי?

Siri (voice search technology) – השירות החדש שמציעה חב’ אפל בטלפונים IPhone 4S מאפשרת לצרכנים למצוא במהירות מסעדות, חנויות ושאר שירותים דרך האפליקציה בזמן אמת.
באמצעות סירי, היום זה קל יותר מבעבר לפרסם סקירה אונליין על בתי עסק ו/או מוצרים, להעלות דעות ולכתוב על חוויות אישיות ועל נסיון צרכני וכל זאתבאופן מיידי, אפילו תוך כדי התהליך הצרכני עצמו.

דמיינו לעצמכם, צרכן אוכל ארוחת ערב במסעדה והוא לא אוהב את השירות שלדעתו איטי מדיי או שהמרק לא היה חם דיו או שהחיוך של המלצר/ית פשוט לא נראה לו. אותו צרכן לוקח את האייפון S4 שלו, מתחבר לסירי ומעלה את מורת רוחו מהמסעדה כשהוא עדיין יושב בה. מבינים איזה נזק צרכן כזה יכול לגרום למסעדה שאפילו לא מודעת שזה קורה ממש מאותו סועד שיושב ליד שולחן מס’ 5?…
באמצעות שירות חדש זה של אפל, ניתן בידי משתמשי סירי כוח אדיר להביע את דיעותיהם או חוויותיהם אונליין בקלות ובמיידיות, כוח שיכול לגרום לעסק מוניטין שלילי באנטרנט וע”י כך להפסד של לקוחות והכנסות. עסקים שונים צריכים להבין את האיום המיידי הזה ולדאוג לשפר את שירות הלקוחות בעסק עצמו לצד שיפור תהליך ניהול המוניטין שלהם באינטרנט בכדי שיוכל לתת מענה מהיר ככל האפשר לאיום חדש זה.

ניהול מוניטין באינטרנט – פיתוח אסטרטגיה

בעלי עסקים וחברות ו/או אנשי ציבור צריכים לפתח אסטרטגיה חדשה בכדי להגיע לפרסומים שליליים אלו מבעוד מועד. חייבים לפתח שיטה יעילה של מענה פרטני לפרסומים אלה ולנסות ולמנוע את התפשטות המוניטין השלילי סמוך ככל האפשר למועד התרחשותו.
כמו כן, בעלי עסקים שנפגעים מביקורות צרכנים צריכים לשפר את השירות ו/או המוצר שמקבלים את ריבוי התלונות. תהליך זה צריך להתבצע בעסק עצמו ובמקביל יש לדאוג גם למוניטין החיובי באינטרנט ע”י העלאת אינפורמציה חיובית על העסק ושירותיו.
אחד מהלקוחות שעובדים עם ניהול מוניטין בארה”ב הסכים להחשף ולספר על ניסיונו האישי. לקוח זה הינו רואה חשבון במקצועו וכך הוא מספר: “התפרסמה סקירה שלילית על הפירמה שלי מכמה אתרי הצרכנות החזקים באינטרנט. מוניטין שלילי זה הופיע ראשון במנועי החיפוש של סירי ושל גוגל תחת השם של הפירמה. הצוות שלי השקיע המון מאמצים בכדי להלחם במוניטין שלילי זה. הושקע זמן רב בהסברה ללקוחות הקיימים והחדשים שהפרסום השלילי אינו נכון ונעשה נסיון לשמר את התעניינותם של לקוחות אלו בשירותינו המקצועיים ולמנוע את עזיבתם. זה גרם להמון מתח אצל כולנו והיה חשש גדול לאיבוד הכנסות ובעקבות כך לגורל הפירמה עצמה”.
אותו רו”ח פנה לחברת ניהול מוניטין שבחנה את הממצאים ומצאה כי ניתן לדחוק את המוניטין השלילי באמצעות מוניטין חיובי אודות הפירמה והשירותים השונים המוצעים בה. תוך שימוש בכלים שונים, ניטרה החברה את כל מקורות המוניטין השלילי וטיפלה בהם. כמו כן, אפשרו כלים אלו גם לנטר פרסומים חדשים אונליין ולטפל בהם בצורה המהירה והיעילה ביותר. “כיום, יש לנו תוצאות מצויינות באינטרנט” אומר הרו”ח “אני שוב יכול להרגיש שאני שולט במוניטין החיובי של הפירמה באינטרנט ובמה שרואה הגולש כשהוא מחפש אותנו, בין אם זה גולש המחפש אינפורמציה דרך אפליקצית הסירי או דרך חיפוש רגיל לשירותי רו”ח דרך רשת האינטרנט. היום אנו מרוצים מתוצאות החיפוש “.
ניהול מוניטין אונליין
ניהול מוניטין באינטרנט המבוצע באופן מקצועי, מנטר ביקורות צרכנים מבעוד מועד ומסייע בטיפול מיידי בתלונה בכדי שהמוניטין החיובי של החברה באינטרנט לא יינזק. כיום, לא צריך לחכות להגיע למחשב האישי כדי להתחבר לאינטרנט ולעלות רשמים, ריבוי מכשירי הטלפון הניידים החכמים בידי הצרכנים מאפשרים לעשות זאת בקלות ומכל מקום, מצב שמגדיל בצורה משמעותית את הסכנה למוניטין החיובי של עסק/שירות או הפרופיל הציבורי /פוליטי של אישיות באינטרנט.
אנחנו, בחב’ ניהול מוניטין בע”מ יכולים לעשות זאת עבורכם. אנו מציעים את שירותינו בבניית מותג, בניית זהות חיובית, דחיקת תוצאות שליליות באמצעות חיזוק תוצאות חיוביות ועוד.
ניהול מוניטין בע”מ – התקשרו עוד היום! 09-9584438