ניהול מוניטין באינטרנט – ביקוש הולך וגדל

מה צריך ניהול מוניטין?
ניהול מוניטין באינטרנט נולד מהצורך להתמודד מול ביקורות צרכנים נוקבות, העשויות לפגוע קשות ברווחי החברה. ניהול מוניטין בעמ מספקת מגוון פתרונות בהתאם לנדרש
ניהול מוניטין באינטרנט בביקוש הולך וגדל
עבור עסקים רבים, קבלת ביקורות צרכנים נוקבות באינטרנט או להיות נתונים תחת מסע השמצות אשר מנוהל ע”י מתחרים אונליין, יכול לגרום להרס עסק אשר נבנה בעמל רב, הן מבחינה תדמיתית והן מבחינה כספית. ריבוי מקרים כאלו הביא לשוק שירות חדש הנקרא: “ניהול מוניטין באינטרנט” או “ניהול מוניטין אונליין” = ORM (Online Reputation Management).
לפני עידן האינטרנט, אם צרכן לא היה מרוצה מהמוצר אותו רכש או נפגע מרמת השירות אותה קיבל, עמדו בפניו כמה דרכים להביע את דעתו: הוא יכל ליצור קשר עם החברה ולהביע את אכזבתו מהמוצר או לכתוב מכתב תלונה לשירות הלקוחות ולחכות למענה או סתם להתלונן בפני חבריו ולא לעשות כלום.
אם התלונה של הלקוח נפתרה לשביעות רצונו ואם לאו, ברב המקרים ההשפעה של תלונה זו למעשה נגמרה בשלב זה (אלא אם התלונה הוגשה לבית משפט ע”י עו”ד ונוצרה תהודה כזו או אחרת) ומדוע? מאחר ורוב התהליך של הגשת התלונה והמענה של החברה, נעשה בהליך פרטי של אחד על אחד.

ניהול מוניטין מודרני

כיום, בעידן האינטרנט, קיימים בלוגים ופורומים, אתרי צרכנות מגוונים וכלל המדיה החברתית אשר נתנו לצרכן כח אינסופי ולעיתים קרובות הרסני, להפצת דיעותיו וביקורתו על חברות ו/או מוצרים שונים, והצרכנים אינם מהססים להשתמש בכח זה לעיתים קרובות. יש לכך יתרונות וחסרונות ולעיתים, פשוט תלוי באיזה צד של המתרס הינך נמצא.
עסקים שונים מוצאים עצמם מתמודדים עם פרשנויות ודעות שונות, כאשר מחפשים אחרי מוצריהם במנועי החיפוש כגון: גוגל, יאהו או בינג. בעלי עסקים, לעיתים קרובות, עומדים חסרי אונים מול הנזק שנוצר למוניטין שלהם באינטרנט ע”י הערות נבזיות או ביקורות גרועות במיוחד שבמקרים רבים, המקור לביקורות אלה נובע דווקא מהמתחרים ולא מהצרכנים.
השאלה הנשאלת לעיתים קרובות, האם באמת כל המוניטין השלילי שמקורו במדיות השונות, אכן נקרא ע”י צרכנים שרוצים לרכוש את המוצרים של החברה?
כן! בארה”ב, לדוגמא,-ניו יורק טיימס ערך משאל בקרב קוראיו וגילה ש- 84% מהנשאלים דיווחו שהינם מושפעים, בצורה כזו או אחרת, מדיעות ומביקורות אשר מפורסמים באינטרנט וזה אכן משפיע על החלטתם באם לרכוש את המוצר ואם לאו.

ניהול מוניטין נכון
ניהול מוניטין נכון באינטרנט למעשה משפר דירוגים במדיות החברתיות של דעות צרכנים חיוביות על המוצר, כמו גם התנסויות חיוביות במוצר. לעיתים קרובות, זו יכולה להיות ההגנה הטובה ביותר. אבל לא רק זה. יש צורך בשירותי ניהול מוניטין שוטף ולאורך זמן, כדי ליצור תשתית איתנה לדחיקת מוניטין שלילי באמצעות מוניטין חיובי. תהליך מעין זה גם לוקח זמן. לעיתים זה אורך מינימום 6 חודשים שלאחריהם, ניתן לראות תוצאות רצויות, ולעיתים זה לוקח יותר זמן .
במהלך שנת 2011 חלה עלייה מרשימה בקרב חברות ועסקים המחפשים פתרונות לניהול מוניטין באינטרנט בין אם הם עושים זאת באופן עצמאי או לוקחים חברות מקצועיות העושות זאת עבורם.
אנחנו, בחב’ ניהול מוניטין יכולים לעשות זאת עבורכם, אנו מציעים את שירותינו בדחיקת מוניטין שלילי ע”י מוניטין חיובי, בניית זהות חיובית ובניית מותג באמצעות ניהול מוניטין שוטף- לא רק בזמנים של משבר, כמו גם, חיזוק מותג, השקת מוצר חדש, ניטור פעילות ברשת, ניהול מותג פוליטי ו/או ציבורית ועוד.
ניהול מוניטין בע”מ – התקשרו עוד היום! 09-9584438